Gå til innhold

Klovndaniel's manta CC

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

Får vel slenge ut noe bilder av min slitne manta da. skal fikse den så jeg får brukt den som første-bil. men det må gjøres ganske mye. bilen har automatgir men jeg har fått gratis 5-trinns getrag og fikk gratis pedalsett+ fullt styling kit gratis

 

Litt om bilen, det er en 88mod manta combi coupè som jeg har hatt siden jeg var 16, når jeg fikk den hjem på gård'n da så hadde vi den på smøregrava og kikke under den og jeg hamra litt de plassene hvor det pleier å være rust, eneste stedet denne hadde rust var på panseret, men det har jeg også fått gratis, men jeg har ikke gjort noe med den fordi jeg ikke har hatt deler eller penger, nå har jeg bare deler og ingen penger men jeg drar igang så fort jeg har penger.

 

Det som må gjøres:

 

*skifte pedalsett,girkasse,svinghjul,clutch.

*skifte til ''400'' lykter(fått gratis det også)

*gå over alt av bremser og slanger

*bytte til orginal fjører, har ikke papirer på senkefjørene

*bytte alt av pakninger på motoren, den svetter olje over alt

*(kommer mer, har ikke kikka alt for mye på den de 2 åra den har stått her hehe)

 

Bilde038.jpg

Bilde008.jpg

Bilde009.jpg

 

kommer bilder og greier så fort jeg har gjort noe med den, som kan ta litt tid i og med at den står under en hel masse snø + biler forran og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok kjørende med samma lakken de første åra. begrensa med penger nå jeg går skole, men får jeg en vettug lærlingplass så kommer det nok til å skje noe her. hehe.

 

var forresten på gård'n å kikka på den i går. den har fått takras over seg i vinter. spørs om taket har klart seg. har det ikke klart seg så er jeg veldig usikker på hva jeg skal med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

takk for det. jeg håper det blir en kurrant førstegangs bil hvertfall. jeg fikk jo denne bilen for 2000kr så jeg kan jo koste på den litt syns jeg. kan nok bli rå med årene men i og med at jeg snart skal ut i læra/ gå ett år til skole så blir det nok en stund til denne ser bra ut.

 

men det er deilig å tenke på at det meste allerede ligger i garasjen av reserve deler, kan jo kjøre av veien med denne 2-3 ganger før jeg går tom for deler. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skritt videre i prosjektet, har ordna meg lærlingplass som industrimekaniker. så etter sommerferien har jeg da jobb og penger til å prioritere på manta'n.

 

og jeg har tenkt en del på åssen jeg vil ha den, jeg tenkte første sesongen med denne som litt ''rat-look manta'' og når økonomien er god nok så vil jeg ha den lakkert, fargen er jeg ikke bestemt på enda, men planen er en clean farge også tenkte jeg på bare max senk, 13 eller 14tom felger med ordentlig kant, noe sånn som bredda allycat felger trur jeg hadde gledd denne utrolig godt.

 

men, ingen bilder og ingen ting har skjedd enda, men nå kan jeg drømme litt og faktisk kunne realisere det etterhvert;)

 

Ha en god dag;) mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår