Gå til innhold

Min E39 530i - 2002 (advarsel, en god del bilder!!)

Ranger emnet


Zikonian

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg kom på ein ting, du har gløymt å legge ut bilder av interiøret.

Det bildet av bremseskivene virkar ikkje tidlegare då eg skreiv der forige innlegget mitt.

 

Ah k :)

 

Det kan jeg nok fikse, men er veldig kjedelig interiør i denne her. Eneste positive er at den har M-pakken med m-understell (15mm lavere), M-ratt og en fin liten M på girspaken... Ellers grått stoff interiør. Er i prosessen med å få nytt interiør til den, sport/skinn.

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen oppdateringer!

Har ikke husket å ta bilder av interiør, tar det så fort jeg får shinet opp litt!

 

Kom nylig hjem fra rundtur på østlandet, her fra gården til en bekjent, utenfor Askim:

2v1p8u5lpbgn8t1pplzs.jpg

 

 

Har nettopp byttet ut original høytalere med elementer fra Alpine, SPG-13C2 G-Type for å være nøyaktig. Gikk så mektig lei dårlig lyd på nevnte tur at jeg kjøpte disse på impuls. Installasjon gikk greit for seg, sorry glemte å ta bilder.

 

 

 

Ellers, nye deler:

 

 

Black Diamond bremseskiver, Combination range.

 

6tg2y80dvwv6c0cj7t9i.jpg

11usanbxf7o1n6ahw3ey.jpg

 

 

Short-shift, justerbar.

 

bev9td4o8jz9dx8sxzl3.jpg

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Rpual Purple. Har sett en del tester av denne, og den har fått skryt! Er den like bra i virkeligheten som reklamene tilsier??:)

 

Jeg er kjempe fornøyd!

Bilen var kun kjørt på castrol siden den var ny, som er bra det og.

Men royal purple oljen smører faktisk svært bra etter 10 000 - 15 000km og, det virker det ikke som castrol oljen gjør.

Castrol i forhold til RP er ikke dårlig, men RP oljen er bedre.

De første 5000km var det ikke allverdens med forskjell, begge smørte ganske bra. Etter det ble forskjellen mer merkbar.

 

Skal bytte olje igjen snart, og da blir det ny ladning med RP ;)

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.høres bra ut. Men det er sikkert vanskelig å merke noe forskjell på ytelsen etc??uansett, hvor fikk du kjøpt RP i norge??eller bestiller du på Ebay?

 

Kjøpte det av en som kaller seg Stroker på bimmers.no forumet..

 

CAN import ellerno som selger 12 pakninger med det.. sto iallefall det på faktura.

Første kjøp fikk jeg for rett rundt 800kr med 50% rabatt, med andre ord det dobbelte av det ved neste kjøp.

Er nesten en liter per flaske, så godt som.

Amerikanske målenheter vettu.

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder fra en liten roadtrip jeg og en kompis la ut på denne uken.

 

1600km på 56 timer, 4 grensekryssninger, sinnsykt mye rabiat norsk og svensk fauna, forfulgt og stoppet av politiet :coplight i både Sverige og Norge, harryhandel, teltliv i Hønefoss området, filmkveld i Oslo og nattliv i Karlstad. Samt en haug med andre opplevelser.

 

Noen bilder av bilen blir det da, tatt med HD-video kamera.

Kommer kanskje litt video og, om jeg orker :zzzz:

 

pl24agtdayt2k77e2b7z.jpg

7f5nrqjkebts0uxhq6cg.jpg

xn3n2q7fq96moe8s1znb.jpg

045vlm2p0ez8w6mskwap.jpg

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle legge inn denne, slutten er filmet inboard i 530'en min, med mitt kamera hehe.. hele videoen er forsåvidt det.

Redigert av meg, Snusfenrik er mitt andre nick :)

 

For øvrig var Gatebil Magazine og Glenn Rodney der, for å teste stripen i Bergen :)

 

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=bVLz73IZGfw&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=bVLz73IZGfw&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

Endret av Zikonian
fikse tekst..

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var vi tilbake igjen, etter litt i overkant mye kjedelig mercedeskjøring...

 

Byttet en del deler pga eu, inkl dempere foran som sang på siste verset.

 

Black Diamond skivene er nå på plass.

 

2o1qprjt2anrrzor92tz.jpg

tv1x8z0tk3fesrqv1s67.jpg

5ksbo2moeda8o99gkp08.jpg

oaiqxxpcn3xcgviykw0s.jpg

 

Og nok et stemningsbilde fra roadtrip i august...

9l3ys6bybewb4gaviitr.jpg

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt frem og tilbake med dekk i det siste, alt etter hvor jeg skulle.

Tok noen bilder i samme slengen. Har akkurat lagt på sommerdekk igjen, så kanskje det blir tur på Voss(banekjøring) til helgen? :)

 

Black Diamond skivene begynner å bli innkjørt:

gn5fh20u63hoe5b1z5ao.jpg

 

Og det evige valget av dekk.. piggdekkene er livsfarlige å kjøre med, men helt nødvendig enkelte dager og enkelte plasser.. sukk..

30nusn8yo4j87bgxtk7d.jpg

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten video til...

...skulle bare teste om autofokus holdt følge, noe den ikke gjorde i stor grad i mørket :driving

 

Inboard uten mount(hadde ikke tilgjengelig der og da), så bildet drar seg mot venstre etterhvert.

Eneste jeg hadde å støtte opp med var faktisk en colaflaske hehe..

 

Og om noen forventer seg ekstrem kjøring, sorry å måtte skuffe dere. Vanlig bil på vanlig vei, trossalt!

 

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=lygDqVjy7vA&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=lygDqVjy7vA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

Endret av Zikonian

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på banekjøring i dag, slenger med en teaser hvor det er filmet både av og inni bilen min :)

 

Direkte link -

 

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=o5n1tlEM4Eo&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=o5n1tlEM4Eo&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår