Gå til innhold

Min første bil

Ranger emnet


vetle2k

Anbefalte innlegg

Klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre når jeg skal kjøpe bil. Jeg har valget mellom å kjøpe en billig bil og bruke den mens jeg sparer til en dyr bil, eller, spare litt lenger til en skikkelig bra bil.

Begynner på Videregående til sommern så det blir nok litt penger utav tiden i lære + jobb i fritida, så jeg har selv lyst til å bruke 50-100k på bil.

Pappa sier at jeg skal ta et lån på ca.50k, men jeg syns det blir litt feil å starte livet med et lån :p

Har hørt meg rundt omkring i familien og de sier at å ta et lån er en ganske så grei løsning, for nedbetalingen går som oftest på en grei måte.

Har en nabo som kan sveise for meg , hvis det komme til rust problemet, og rust er bare 1 av mine mange problemer.

Drømmebilen min er en A3, men uansett hvor jeg leter, finner jeg bare A3er over 200 000km, og jeg har ikke så veldig peiling på bil. En venn av meg kjøpte seg nettop en Opel Astra 1.8 for 70k, gått ca 83k km, så ganske greit kjøp, han sier at det er ikke så viktig hvor mye en Opel har gått, men litt viktigere hvordan statusen til motoren er,og så klart rust osv, noen som vet om det er det samme når det kommer til Audi ? dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uklart, men jeg går ut i fra at du ønsker å bruke 50-100k på bil? Altså du har lite penger nå, og kan kjøpe en billig bil, eller låne, og kjøpe en bedre bil.

 

Om du ikke kan så mye med bil, er du lik alle andre som er nye med bil. Det som er relevant er jo om du VIL lære noe.

 

Om definisjonen bil er ratt, 4 hjul og beveger seg, er Toytota valget.

 

Neste punkt er litt farget av egne valg. For meg er ikke en bil bare en bil. Det er litt hobby, og litt gøy, men det må fungere. Saab ble da valget for meg. Driftssikre biler som koster forholdsvis lite i forhold til alder, kvalitet og stand.

 

Jeg betalte 39,000 for min bil en -99 modell med 220.000 på telleren, den har alt moderne utstyr, og går helt greit. Forsikret på mamma koster den meg 3700 i året med full kasko.

 

Om du er mer interessert er jo Audi A4 med 1,8 T og helst Quattro topp. Gode biler som kan chippes til mye høyere effekter enn orginalt.

 

Over til hva din venn mener. Kilometerstanden på en bil er alltid relevant, for etter en tid vil lagre, opphengskuler etc. bli dårlige. Derfor er det positivt at en bil har gått lite. Da er sansynligheten for dyre reprasjoner mindre. Dette gjelder Opel som alle andre biler.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ønsker å bruke 50-100k på bil, har kanskje en ekstrem måte å skaffe de pengene på 1 sek, så pengene skulle være i boks!

Har snakket litt rundt idag, fattern sa at jeg sko " ta til vett" å kjøpe en bil uten mye rust, slik at jobben med vedlikehold med endel enklere.

 

Jeg kommer til å ligge å mekke frem til jeg blir kanskje , ja hvem vet, godt voksen, så ja jeg er VELDIG interessert i å lære, dette er noe jeg brenner for, og bilkjøpet er noe jeg har planlagt ganske lenge, selv med min uviten når det kommer til biler.

 

Jeg elsker de fleste biler, men sorry til alle dere Volvo fans ute der, er noen herlige biler, men jeg liker dem bare ikke, det blir for harry for min smak, men jeg kan null og niks, og vurderer selv biler som andre syns er kanskje 10 ganger mer harry, så skal ikke klandre Volvo for all del, fine biler, men smaken er som baken :p

 

Har lest endel på forumet, og la merke til den posten om forsikring av biler, hvor blandt annet GTI ikke va lurt å kjøpe som første bil osv, pga ungdomsbil, stor motor, masse fyfy.

 

Var å kikket på en Opel Omega idag, stod bare å sjekket den litt, men ble fortalt en ting " hold deg unna" pga en familievenn hadde ekstremt mye problemer med samme bil, kanskje et enkelt tilfelle, ikke vet jeg.

 

Kommer kanskje til å legge ved et par biler jeg har sett på, når jeg har bestemt meg og snakket med litt fagfolk, for å evt. høre om noen personlige erfaringer , positivt / negativt med bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår