Gå til innhold

Mondeo, V70, Passat eller A6??

Ranger emnet


vwbenz

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Skal kjøpe meg ny stv. Men er litt usikker på hva jeg skal velge.

Skal ikke være eldre enn 1999mod, (helst) diesel og se vettu ut. :)Budsette er 100.000kr.

 

Har sett litt på 2001- mod Mondeo. 1999- Passat og 1999- A6.

Og noen V70`er.

Noen som har noe erfaring med disse bilene? Eventuelle +/- med de. Eller andre lignende biler?

 

Har pr i dag en 2000mod Golf STV 1.6L. Syntes den er litt liten

da jeg har en liten en på 1år. Og vurderer hund.

 

Takk for eventuelle svar.:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..bare plukka noken tilfeldige av kvart merke fra finn;)

audi

volvo

passat

mondeo

 

har ikkje noken erfaring med disse bilene, og vil selfølgelig(viss du ser i signaturen) prate best om volvo'n:) så akkurat valget kan ikkje eg hjelpe deg med

 

du kan jo søke litt rundt her, både på dei enkelte bilmerka sine forum, og i denne tråden, siden det dukker opp mange slike tråder;)

Endret av asbjørn

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg vil anbefale deg Skoda ovtavia, det har større bagaserom en alle de nevte bilen og har galvanisert karosseri, og VELDIG lite feil, synes du bare skal ta en titt på F.eks dene og bare vurdere det.

 

(TDI) litt uheldig med den stygge front fangeren da men...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16734814

 

tdi og 4x4

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16838011

 

bensin automat

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16623189

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat er en liten trang bil med mye feil så den hadde jeg styrt elegant unna. Audi a6 har og en del feil på 1. generasjon og de har og dyre deler.Men det er en stor bil med bra plass.

V70 har jeg egentlig lite erfaring med men har flere venner som har det og er førnøyd.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat er en liten trang bil med mye feil så den hadde jeg styrt elegant unna. Audi a6 har og en del feil på 1. generasjon og de har og dyre deler.Men det er en stor bil med bra plass.

V70 har jeg egentlig lite erfaring med men har flere venner som har det og er førnøyd.

 

Litt tett og skrive at vw og audi har masse feil og volvo er bra.

 

Det jeg ville valgt og si er at jeg synes v70 og a6 er ganske jevne i plass og pris. Og at jeg ville tatt en av dem.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang V70 av første generasjon så styr unna den minste bensinmotoren også. Første gang jeg kjørte en slik var jeg 100% sikker på at det var noe alvorlig galt med den. Tannreim som hadde hoppet over et par tenner el lignende. Men har prøvd flere, og de er slik. Gassrespons ala halvdau sau

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1.gen.V70 (1998) med 2,5 10v på 144hk, er kjempefornøyd med bilen, den er straks gått 200.000km med svææært lite feil eller problemer. Er kun normale slitedeler som er skiftet, å ikke er deler, eller servicer dyre hos Volvo heller. Er kanskje ikke de billigste bilene med tanke på forbruk, men kvalitet å komfort tatt i betraktning er det en liten pris å betale. Stod mellom V70 å Mondeo for meg, men etter mye frem å tilbake ble det V70, å har ikke angret et sek.

---------------------------------------------

Mvh. Marius. =)

1998 Volvo V70

1983 VW Golf "Einser" 1,6 D*prosjekt*

+ MASSE tidligere biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tett og skrive at vw og audi har masse feil og volvo er bra.

 

Det jeg ville valgt og si er at jeg synes v70 og a6 er ganske jevne i plass og pris. Og at jeg ville tatt en av dem.

 

Kan jo legge til at jeg har hatt 3 pastabiler og en a6.....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for skoda octavia TDI, eller en volvo V70 med 2,5 10V.

Styr unna 2,0 literen til volvo, samme med 2,5TDI`n til volvo(som egentlig er en jævla audimotor)

Kjørte en 2000modell volvo V70 med 2,5TDI før.

Bra bil, med greit moment og relativt OK forbruk, men svindyre servicer på motor+ mye småfeil og dritt., stygg lyd, og ikke det helt sinnsvake draget for å si det sånn.

Bilen var tight og fin selv etter å ha passert 260.000.

 

Senking er påkrevd!!(føles som å ratte en norlands-sjark ellers...men jeg liker stivere biler som er litt mer inspirerende å kjøre da)

 

Sleng på møkka 2 1000-metringer og sot rutene, og folk kommer til å hate deg for å være sivilsnut-wannabe!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår