Gå til innhold

Bremse trøbbel (lufting)

Ranger emnet


janis1515

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har prøvd å lufte bremsene på min Opel Ascona i dag. Jeg begynte bak i den rekkefølgen man skal lufte, fikk trykk og pedalen ble hard, reiste en tur på bensinstasjonen og når jeg kom hjem og skulle lufte videre fremme var trykket borte. (kjørte en annen bil altså!)Luftet bak og skulle begynne fremme da trykket var borte, nå bygger det seg heller ikke opp igjen når jeg lufter. Leste et sted at det kanskje spiller en rolle om lufte nippelen sitter oppe eller nede og min sitter nede, kan dette ha noe å si ? Har ingen lekasjer. Noen som vet hva dette kan være ? Eller har noen tips ?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Janis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et slikt problem med en mercedes en gang. å det viste seg at jeg hadde gjort en feil under luftingen. husker ikke helt hva det var. men det var ivertfall fritt for bremseveske i et rør eller noe slikt. så trykket byggde seg ikke opp..

 

jeg hadde da en kompis som jobbet på scania. han hadde en slik trykklufts lufter. som kjørte bremsevesken inn i nippelen og fram i systemet til beholderen. strax jeg gjorde det funket alt..

born to love and old opel<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem på en Volvo en gang da jeg byttet om høyre og venstre calipere foran.

 

Lufta er lettere enn bremsevæsken og stiger oppover; derfor skal luftenippelen være øverst.

 

Hvis det er mulig at du har byttet om caliperene ville jeg prøvd å bytte og se om dette gjorde noen forskjell.

 

Lykke til!, mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår