RockfordFosgate Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Hei. Hva å handla noen billig jalla tåkelys fra biltema. Har festa de klart inntrigrert i fronten, men hvordan kobler jeg opp? Er blank på elektronikk.. De blåe tåkelysene fra biltema vel og merke. Kan noen forklare godt? Helst med tegning vist noen gidder. Hadde vært supert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 (endret) Hvorfor sier du jallalykter? bare fordi at de kommer fra tema'n? De funker som faen til den prisen! koble reele til: + på batteri + til nye lyktene ''startstrøm'' fra det du ønsker/via en bryter Å til slutt, jord!(husk å jord reelet å nye lyktene!:D) :word_ms Endret Mars 22, 2009 av volvo140lover Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Bak på lysbryteren din finner du en ledning som gir spenning når du setter på parklys. Denne kobler du deg inn på og videre til en bryter for tåkelysa. Ut fra bryteren og inn på 86 på releet. Så drar du en ledning fra batteriet(Eller fra et sted det er tenningsstrøm) via en sikring til 30 på releet. 85 på releet kobler du til gods. 87 på releet til pærene i tåkelysa. Så må du godse lyktene Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 kjøpte samme greiene på biltema. med ett ledningsnett til tåkelysa. komplett sto der... men på koblingssjemaet står det at det skal være 2stk ledninger ifra 87 til lyktene, er bare ein, 86 skal gå til fjernlys(?) gjennom brytaren... forvirra meg litt dette sjemaet..kan noen hjelpe?:) Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Da har du sikkert kjøpt fjernlys da. Går fint å koble to ledninger til ett uttak på releet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Da har du sikkert kjøpt fjernlys da. Går fint å koble to ledninger til ett uttak på releet nei, han har kjøpt tåkelys! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 er oppført tåkelys og...men bare ein ledning til tåkelysa..må vel legge opp ein til da..med sukkerbit eller straumstjeler Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Trykkleif ute å går der sikkert. Du kobler i stedet 86 til PARKLYS. Lettest å koble seg inn på lysbryteren da man helst vil ha tåkelysbryteren inne i bilen.:) Blir bare en ledning å dra frem. Skjønner ikke helt problemet med den ene ledningen, gjør som på tegninga Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Trykkleif ute å går der sikkert. Du kobler i stedet 86 til PARKLYS. Lettest å koble seg inn på lysbryteren da man helst vil ha tåkelysbryteren inne i bilen.:) Blir bare en ledning å dra frem.Skjønner ikke helt problemet med den ene ledningen, gjør som på tegninga Nei, men både tåkelysene og fjærnlys kommer med samma tegning! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Takker for svar. Men jeg fikk ikke med reele. Står det ferdig da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Takker for svar. Men jeg fikk ikke med reele. Står det ferdig da? eg kjøpte ledningsnette utenom lyktene, veit ikkje om du gjor det? Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 er det ikkje noen andre hull gjennom torpedoveggen utenom på høgre sida?? har ikkje leita enormt, leita rundt plastikken med bremsevæskebeholderen og det... må ein borre??? Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Da har jeg fått lys i biltema settet. Bryter styrer lysene av og på. MEN, bryteren lyser hele tiden, også når tenning er av. Hva gjør jeg med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 har ikkje fått liv i mine endå:P har lagt opp, men trur det er jordinga som er feil/dårleg, så skal ut no å sjå på det;) Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Da har du lagt opp konstant-strøm til lyset. Koble + på bryter-lyset på UTGANGEN av bryteren. Hvis du skjønte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg