Gå til innhold

Lesjöfors+Sachs= sant?

Ranger emnet


Villstyring

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nettopp gått til innkjøp av Lesjöfors senkefjærer (30-30) og Sachs Super Touring dempere til min MB w124..

Noen som har erfaring med disse to sammen..?

 

og en ting til.. 1'er, 2'er, 3'er og 4'er-puter..

Hva er den fysiske forskjellen mellom disse?

1'er putene er de som gjør at senkefjærene virkelig kommer til sin rett og 4'er putene hemmer dem litt...?

 

Takker for alle svar!

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2,3,4 er betegnelsen hvor tykke fjærputene er, det er riktig som du sier at 1 gjør bilen lavere mens 4 hemmer senkinga ja..

 

For å finne ut hva du har, må du kikke oppunder og finne ut hvor mange tapper du har på fjærputa, enten 1,2,3,4 tapper;) det tilsier hva du har av "høyde" på fjærputa.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2,3,4 er betegnelsen hvor tykke fjærputene er, det er riktig som du sier at 1 gjør bilen lavere mens 4 hemmer senkinga ja..

 

For å finne ut hva du har, må du kikke oppunder og finne ut hvor mange tapper du har på fjærputa, enten 1,2,3,4 tapper;) det tilsier hva du har av "høyde" på fjærputa.

 

Så fjærputene varierer fra biltype til biltype mtp vekt? Det er ikke sånn at man velger det man vil mtp om man vil hemme senkefjærene eller ikke altså..?

 

Takk for svar, Anders! :)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fjærputene varierer fra biltype til biltype mtp vekt? Det er ikke sånn at man velger det man vil mtp om man vil hemme senkefjærene eller ikke altså..?

 

Takk for svar, Anders! :)

 

som regel er det 4'r puter originalt på bilene;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1`er puta er en god del tynnere enn 4`er puta. Altså vil bilen bli synelig lavere dersom du har 4`er puter og bytter om til 1`er puter. Putene ligger mellom fjæra og fjærskåla.

 

Med 30mm senk hadde jeg tvert gått over til 1`er puter. Putene koster ikke mer enn noen hundringser hos BOS.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1`er puta er en god del tynnere enn 4`er puta. Altså vil bilen bli synelig lavere dersom du har 4`er puter og bytter om til 1`er puter. Putene ligger mellom fjæra og fjærskåla.

 

Med 30mm senk hadde jeg tvert gått over til 1`er puter. Putene koster ikke mer enn noen hundringser hos BOS.

 

THANK YOU!:D

Hadde tenkt til å gå for 1'er-puter hele veien rundt..

 

Igjen, takk for svar!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår