Villstyring Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 (endret) Hei :) Nettopp gått til innkjøp av Lesjöfors senkefjærer (30-30) og Sachs Super Touring dempere til min MB w124.. Noen som har erfaring med disse to sammen..? og en ting til.. 1'er, 2'er, 3'er og 4'er-puter.. Hva er den fysiske forskjellen mellom disse? 1'er putene er de som gjør at senkefjærene virkelig kommer til sin rett og 4'er putene hemmer dem litt...? Takker for alle svar! Endret Mars 19, 2009 av Villstyring Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 BUMP.. Ingen? Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 1,2,3,4 er betegnelsen hvor tykke fjærputene er, det er riktig som du sier at 1 gjør bilen lavere mens 4 hemmer senkinga ja.. For å finne ut hva du har, må du kikke oppunder og finne ut hvor mange tapper du har på fjærputa, enten 1,2,3,4 tapper;) det tilsier hva du har av "høyde" på fjærputa. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 1,2,3,4 er betegnelsen hvor tykke fjærputene er, det er riktig som du sier at 1 gjør bilen lavere mens 4 hemmer senkinga ja.. For å finne ut hva du har, må du kikke oppunder og finne ut hvor mange tapper du har på fjærputa, enten 1,2,3,4 tapper;) det tilsier hva du har av "høyde" på fjærputa. Så fjærputene varierer fra biltype til biltype mtp vekt? Det er ikke sånn at man velger det man vil mtp om man vil hemme senkefjærene eller ikke altså..? Takk for svar, Anders! :) Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Så fjærputene varierer fra biltype til biltype mtp vekt? Det er ikke sånn at man velger det man vil mtp om man vil hemme senkefjærene eller ikke altså..? Takk for svar, Anders! :) som regel er det 4'r puter originalt på bilene;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 1`er puta er en god del tynnere enn 4`er puta. Altså vil bilen bli synelig lavere dersom du har 4`er puter og bytter om til 1`er puter. Putene ligger mellom fjæra og fjærskåla. Med 30mm senk hadde jeg tvert gått over til 1`er puter. Putene koster ikke mer enn noen hundringser hos BOS. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 1`er puta er en god del tynnere enn 4`er puta. Altså vil bilen bli synelig lavere dersom du har 4`er puter og bytter om til 1`er puter. Putene ligger mellom fjæra og fjærskåla. Med 30mm senk hadde jeg tvert gått over til 1`er puter. Putene koster ikke mer enn noen hundringser hos BOS. THANK YOU!:D Hadde tenkt til å gå for 1'er-puter hele veien rundt.. Igjen, takk for svar! Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.