Chevyfyren Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Kjøpte idag en 91' G20 som var sykebil før men var blitt ombygd til russebil ifjord. Jeg kjøpte den vitende om at girkassen mest sannsynlig måtte byttes, den girer så og si ikke opp fra 2 gir. Eieren av bilen er nesten sikker på at det var en fh400 kasse tror jeg den heter. Er det noen som har noen tips til hva som kan være lurt å gjøre? Hørte at en ny brukt kasse koster mellom 3000-10000kr, stemmer det? Takk på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daycruiser Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Hvist det er ei th400,så har den kunn 3 gir(hvist ikke ettermontert overdrive) Denne er vacumstyrt,så jeg ville skjekket om dette var i orden først. Hvist du må opp i turtall før den girer til 3 så kan du være heldig,og at vacum er feilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevyfyren Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Hmm okey takk for svaret! Kompisen min fikk den opp fra 2. gir til 3. gir når vi kjørte den med det var etter veldig mye stress, bla skiftet til 1,2 mens vi kjørte osv.. Men det kom litt mye vibrasjoner når vi hadde den i 3 syntes jeg, ikke at jeg kjenner til hvordan det skal føles. Hva er forresten forskjellen på D og D med firkant rundt? Skal få en fyr på torsdag til å prøve bilen og evt se om det er noe gale, for han har en del mer peiling enn meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daycruiser Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 D med firkant.da har den overdrive Du kan også prøve å bytte olje og sil.(tett sil=dårlig trykk):pimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Om du har tre trinns kasse, så er det nok en TH400 (1,2,D) har du fire trinns kasse, så er det en TH700-R4 (1,2,D,OD) så har du D med firkant rundt, så var din bil levert originalt med en 4 trinns kasse, men det kan jo være byttet ut mot en TH400 3 trinns kasse en gang i tiden da, har du fortsatt en TH700-R4 kasse der, så pass på at TV kab Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Har du 3 trinns kasse, er det nok en TH400 (1,2,D) har du 4 trinns kasse (1,2,D,OD) så er det en TH700-R4, om du har D med firkant rundt, så var din bil originalt levert med en 4 trinns TH700-R4 kasse, men den kan jo være byttet mot en TH400 en gang i tiden da, om du har Th700-R4 kassen fortsatt, må du være påpasselig med at TV kabelen er riktig justert, ellers så blir det overhaling, eller ny kasse på deg temmelig raskt Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.