Gå til innhold

Påkjørsel bakfra, ca. pris på skader

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

Ja, men hvis sønnen i huset betaler forsikringa på "sin" bil både før og etter bonustap, så taper jo ikke faren noe penger. Hvis far har to biler, så påvirkes ikke bonus på bil 1 av skader på bil 2.

 

Visst faen taper man bonus.

Ekke sånn at man kan ha førti biler med hver sin forsikring, da kan man bulke en og avskilte den og ture videre med full bonus på de andre da.

 

Har man 75% bonus og kræsjer, uavhengig av hvor mange biler man har, så mister man bonus hos forsikrings selskapet.

Det ekke noe som går på pr. bil!

 

Hvis skader på andre bilen, så blir skademelding skrevet på stedet eller på avtalt sted senere.

Ingen skademelding, inget ansvar for bil nr 2`s skader.

 

Hvis skademelding er skrevet og innsendt av påkjørte, så vil dette bli en forsikringssak.

da må du/dere ut med egenandel hvis dere ikke har en fri kræsj.

Har du kun ansvar vil din forsikring dekke skader på bil nr 2 men ikke på din egen.

 

Du kan seff avtale med bil nr 2 at dette tas utenom forsikring, da dette nok blir billigst for deg.

For bil nr 2 hakke det noe å si fordi han ble påkjørt bakfra og har null skyld og ansvar uansett.

 

Men snakk med dem du kjørte på og si at detta betaler dere cash...

Endret av Mr_Q

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har man 75% bonus og kræsjer, uavhengig av hvor mange biler man har, så mister man bonus hos forsikrings selskapet.

Det ekke noe som går på pr. bil!

 

Hvor i alle dager har du hørt det her?

Alle forsikringsselskap jeg har vært borti opererer iallefall med individuel bonus per bil.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager har du hørt det her?

Alle forsikringsselskap jeg har vært borti opererer iallefall med individuel bonus per bil.

 

Det kan ikke stemme...

Hvis jeg ringer selskapet å skal forsikkre min SEAT å siden kræsjer, så kan jeg ikke komme dagen etter å forsikkre min VOLVO å regne med at jeg fortsatt skal få 75% på denne.

Det er ju meg som individ som må ta ansvar her, det er ju det hele bonussystemet bygger på.

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke stemme...

Hvis jeg ringer selskapet å skal forsikkre min SEAT å siden kræsjer, så kan jeg ikke komme dagen etter å forsikkre min VOLVO å regne med at jeg fortsatt skal få 75% på denne.

Det er ju meg som individ som må ta ansvar her, det er ju det hele bonussystemet bygger på.

 

/M

 

Nei om jeg forstod Mr_Q rett, så har sikker faren en bil og en bil til som egentlig er sønnen sin.

Om sønnen da crasher sin bil så vil bonustaper være på hans bil, ikke på faren sin bil ettersom dem har hver sin bonus.

Bonus følger bil, men bytter du bil vil jo denne bonusen gå over til den nye bilen.

 

Har du også 2 biler med forskjellig bonus kan du flytte bonusen som er høyest til den bilen som er dyrest i å forsikre. Har du 20 biler så vil alle bilene ha hver sin bonus om du ikke har noe sær avtale med selskapet ditt.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei.

Bonus går på person og ikke bil.

Om faren har forsikret sønnens bil så mister han sin egen bonus.

 

Om jeg har forsikring på min audi og kjøper meg en golf vr6.

Og deretter kræsjer golfen, så vil forsikringen min stige på begge biler pga premieøkning og bonustap.

Gåkke pr bil!!!!

 

Da ville jo forsikrings selskap lidd store tap og aldri kunnet utbetalt erstatning fordi alle har billig forsikring og selskapet må betale ut i dyre dommer...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg crasher mazdaen min, så vil ikke dette gå utover årspremien på Audien min.

 

Har jeg 75% på audien og 60% på mazaden og jeg crasher mazdaen vil da mazdaen min tape bonus, ikke Audien min.

 

Så om da jeg har en sønn som betaler mazdaen og han crasher denne, vil jo jeg ikke merke noe til at årspremien totalt blir dyrere ettersom jeg ikke betaler premien på denne bilen.

 

Edit: Ja bonus følger person, men har man flere biler så følger dem også bilen.

Har du lik bonus som eksempelet over og selger mazdaen. Da vil du ha 60% bonus som du kan sette på evt ny bil om du kjøper dette.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg crasher mazdaen min, så vil ikke dette gå utover årspremien på Audien min.

 

Har jeg 75% på audien og 60% på mazaden og jeg crasher mazdaen vil da mazdaen min tape bonus, ikke Audien min.

 

Så om da jeg har en sønn som betaler mazdaen og han crasher denne, vil jo jeg ikke merke noe til at årspremien totalt blir dyrere ettersom jeg ikke betaler premien på denne bilen.

 

FEIL.

 

Er du kunde hos et forsikringsselskap, og med to biler, og kræsjer. så vil den totale premien øke!!!

 

Forsikring går på person.

Sånn har hvertfall jeg ALLTID hatt det.

 

Og jeg har SERIØST aldri hørt om individuell forsikring på bil.

 

Hvis en person kræsjer, så skal det jo gå utover PERSONENS bonus, og ikke bilen. Det blir jo bare for dumt....

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FEIL.

 

Er du kunde hos et forsikringsselskap, og med to biler, og kræsjer. så vil den totale premien øke!!!

 

Forsikring går på person.

Sånn har hvertfall jeg ALLTID hatt det.

 

Og jeg har SERIØST aldri hørt om individuell forsikring på bil.

 

Hvis en person kræsjer, så skal det jo gå utover PERSONENS bonus, og ikke bilen. Det blir jo bare for dumt....

 

Sånn var det iallefall da jeg var rådgiver for if.. til ca intill 1 år siden, sånn hadde alle andre selskap det også.

Er sånn jeg har det per i dag i Terra, sånn hadde jeg det i interhanoover og vesta også.

 

Såklart, har du 2 biler og crasher en så vil jo total årspremie gå opp, men premien på bil 1 vil ikke gå opp om du crasher bil 2.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det iallefall da jeg var rådgiver for if.. til ca intill 1 år siden, sånn hadde alle andre selskap det også.

Er sånn jeg har det per i dag i Terra, sånn hadde jeg det i interhanoover og vesta også.

 

Såklart, har du 2 biler og crasher en så vil jo total årspremie gå opp, men premien på bil 1 vil ikke gå opp om du crasher bil 2.

 

Jopp, premien øker tilogmed hvis jeg må bruke reiseforsikringa mi:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg da så hadde jeg vurdet å bytte forsikringselskap.

 

Jeg har gjensidige.

Og om jeg har to biler, kræsjer den ene, så mister JEG bonus.

Ikke bare på EN bil.

JEG mister den, fordi JEG er en person og står juridisk ansvarlig som forsikringstaker.

 

Bonus går i det fulle og hele på PERSON.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjensidige.

Og om jeg har to biler, kræsjer den ene, så mister JEG bonus.

Ikke bare på EN bil.

JEG mister den, fordi JEG er en person og står juridisk ansvarlig som forsikringstaker.

 

Bonus går i det fulle og hele på PERSON.

 

Jo såklart mister faren bonus, men om sønnen betaler forsikringen så vil jo ikke faren hans merke noe til dette.

Han vil først da merke noe da sønnen har forsikret bilen på seg selv og han kommer i midtlivskrisa, skal forsikre den nye corvetten på seg selv og må bruke den ledige bonusen han har igjen fra bilen til sønnen.

 

Har aldri hørt noe om at skader på reiseforsikring, innbo eller lignende har påvirket verken årspremie eller bonus/premie på bil.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om og ha igjen no bonus fra en bil man har kræsjet.

Bonus er noe en person har.

Ikke en bil.

 

faren har bonus, sønnen kræsjer bil forsikret på far.

Far mister bonus.

punktum!

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår