Gå til innhold

Mekke/føstebil

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe sånt HPIM1118.jpg hadde vært noe for deg...

 

Solgte denne for 5lapper, da nettopp eu ok.

 

120hk og 4stk superkorte gir gjorde den sykt gøyal, spesielt på vinterføre :)

 

Den hadde tilogmed dempere med mulighet for å justere stivhet via knapp i kupèen. Supergøyal bil :D

 

Edit: Det er en Mazda 929 Coupè.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt HPIM1118.jpg hadde vært noe for deg...

 

Solgte denne for 5lapper, da nettopp eu ok.

 

120hk og 4stk superkorte gir gjorde den sykt gøyal, spesielt på vinterføre :)

 

Den hadde tilogmed dempere med mulighet for å justere stivhet via knapp i kupèen. Supergøyal bil :D

 

Edit: Det er en Mazda 929 Coupè.

 

Høres bra ut! Synd du solgte den..

 

Det blir nok ingen BMW nei, tar det som neste bil ;)

 

Tror det blir noe Volvo 240 ellerno..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driiit langt faen i en rusten 240!!! Skal du ha BMW så gå for en 3-seire med passe motor og bruk litt penger ved kjøpet så du ikke kjøper no skrap;) 240 er tunge biler og effekten er ikke særlig bra i forhold til vekta.. Er heller ikke noe spesilet imponerende eller kul å kjøre:) Da burde du heller gå for en Volvo fra 300-serien som 360 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driiit langt faen i en rusten 240!!! Skal du ha BMW så gå for en 3-seire med passe motor og bruk litt penger ved kjøpet så du ikke kjøper no skrap;) 240 er tunge biler og effekten er ikke særlig bra i forhold til vekta.. Er heller ikke noe spesilet imponerende eller kul å kjøre:) Da burde du heller gå for en Volvo fra 300-serien som 360 eller noe sånt.

 

Er klar over at 240 ikke er det mest spennende du kan kjøpe, og ikke noe "kul" å kjøre. Har derimot lyst på 240 fordi til ca. 15 tusen finner jeg en UTEN rust, og som fungerer og er nettopp eu-godkjent.

 

Hvis jeg skal ha en BMW, og da snakker vi med litt motor!, så snakker vi rust og ungdomskjørte biler som bare byr på utgifter.

 

Sier ikke at 240 er verdens kuleste bil, langt i fra. Men den svarer på kravene mine: Bakhjulstrekk, holdbar, solid og lettskrudd kjerre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da var biljakten over..

 

Fant en brukbar Volvo 240 2,3 gasser i nabobyen og slo til på den. Sliten i lakken og rust i bakre hjulbuer, men ellers grei. Motor og girkasse virket i god stand, men clutchen skal nok ikke ha alt for mange mil til før den må byttes..

 

kommer igjen med bilder..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driiit langt faen i en rusten 240!!! Skal du ha BMW så gå for en 3-seire med passe motor og bruk litt penger ved kjøpet så du ikke kjøper no skrap;) 240 er tunge biler og effekten er ikke særlig bra i forhold til vekta.. Er heller ikke noe spesilet imponerende eller kul å kjøre:) Da burde du heller gå for en Volvo fra 300-serien som 360 eller noe sånt.

 

hvordan TØR du å si at e30 er morsomt å kjøre? har kjørt m3 og en del volvo turboer, m3 orker ikke å rive seg løs omtrent, mens volvoen leverer mye mer glede bak rattet.. Kan ikke engang sammenliknes! Ser mye bedre ut gjør volvoen også..

 

Problemet er at du ikke har kjørt noe av delene tipper jeg..så derfor sier du at det er så jævli gromt osv. M3 e36 er da litt bedre i hvertfall, fabrikken har ikke glemt to av de mest vitale delene på bilen i det minste;)

 

3-serie er desverre tristeste BMW'ne.

e30 passer best for eldre damer som er opptatt av en liten bil i klasse med golf og fiesta.

 

til trådstarter: godt valg av bil, mest kurrante ungdomsbilen som finns.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan TØR du å si at e30 er morsomt å kjøre? har kjørt m3 og en del volvo turboer, m3 orker ikke å rive seg løs omtrent, mens volvoen leverer mye mer glede bak rattet.. Kan ikke engang sammenliknes! Ser mye bedre ut gjør volvoen også..

 

Problemet er at du ikke har kjørt noe av delene tipper jeg..så derfor sier du at det er så jævli gromt osv. M3 e36 er da litt bedre i hvertfall, fabrikken har ikke glemt to av de mest vitale delene på bilen i det minste;)

 

3-serie er desverre tristeste BMW'ne.

e30 passer best for eldre damer som er opptatt av en liten bil i klasse med golf og fiesta.

 

til trådstarter: godt valg av bil, mest kurrante ungdomsbilen som finns.

 

Nåvel, uten for mye erfaringer bak rattet i forskjellige biler, tør jeg påstå at en BMW E30 byr på mer kjøreglede en en sliten 240, eller hva?

 

Men den best egnede ungdomsbilen som finnes er jeg enig i at den er :D

 

Takk for innlegg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieseldyret: har aldri kjørt eller sitti på med e30 M3, og det river seg sikkert heller ikke løs, men en god bil er det! 200hk er ikke utrolig mye i en m3, men i svinger og slik er den mye bedre enn 240... den er vel bedre punktum. Begge har 4-syl på 2.3 liter, men Volvo klarte ikke engang hente ut like mye hester av deres turbo-version som m3 uten turbo;) face the facts! e30 m3 ble vel bare lagd for homologiseringa,, og utifra hvilken tid den var bygd så er vel det beste m3'n gjennom tidene. Men nå er vel ikke m3 noe vits å snakke om i denne tråden da:)

 

E30 er en bedre bil å kjøre, og det vil alle som er opptatt av kjøreegenskapene si. Har selv hatt 245 og en 360... Men 360'n var jævlig gøy å kjøre igjen! og selv om den var litt sliten og hadde sine feil var det en utrolig morsom bil å kjøre - spesielt på vinteren, og det var da den endte sine dager i et uhell... den hadde en tendens til å slippe bak og spesielt når man ikke ville.

Har vel sitti på med 240 og men syns den blir for stor og tung! Da syns jeg heller biler som Sierra er gromme, spesielt med turbo!! også trimma V6 kan funke:)

Endret av EvilE30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden ser man mye trådstarter ikke trenger...... og det er rett og slett at folk ikke er objektive... men skriker opp om det man synes er best selv... og graver ned ALT annet i møkk...

 

Jeg har selv hatt både sierraer, Volvo 240, opel vectra, pluss at jeg har kjørt endel BMW e30. sierra og volvo har jeg og skrudd mye på....

 

Ingen av bilene jeg har hatt har vært spesielt uegnede som ungdomsbil, men de er likevel dønn forskjellige....

 

BMW 325 E30 har jeg og kjørt endel, og den er behagelig, litt småfrisk, men dyr og ha, bruker litt(som alt annet, men en stor 6er tar sitt), og om man skulle være uheldig å få en skade, enten ved kollisjon, eller et havari så er delene dyre dersom man ikke har et nettverk rundt seg som også driver med BMW.,

 

Sierra er en rett opp og ned bil, ikke fullt så god å kjøre som BMW, lett mer slingrete, generelt bremser med kast i uten at det gjør noe for bilen... billige deler, mye går overens med andre fordmodeller slik som scorpio og taunus etc... de kan og gå rimelig, og koster fortsatt ikke skjorta å eie

 

Opel er mye likt som ford.... men skal du ha bakhjulstrekk er det enten Omega, eller så må du helt tilbake til rundt 1980

 

Volvo 240... slodde, og føles slik på veien, dersom man ikke gjør noe med hjuloppheng.... da blir den brått MYE bedre, billige deler, de finnes jo i hopetall.... dyre i drift, men ikke fullt så dyre å forsikre... Tåler nesten alt av mishandling...

 

skulle jeg valgt som 18 åring idag hadde det blitt ford eller opel.... netopp fordi de er ganske rett opp og ned å skru på, billige deler, ikke koster de skjorta å eie og ha heller om man ikke har blyfot HELE tida heller...

 

liten knapp for sierra, men det har jeg skrevet litt om i et tidligere innlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden ser man mye trådstarter ikke trenger...... og det er rett og slett at folk ikke er objektive... men skriker opp om det man synes er best selv... og graver ned ALT annet i møkk...

 

Jeg har selv hatt både sierraer, Volvo 240, opel vectra, pluss at jeg har kjørt endel BMW e30. sierra og volvo har jeg og skrudd mye på....

 

Ingen av bilene jeg har hatt har vært spesielt uegnede som ungdomsbil, men de er likevel dønn forskjellige....

 

BMW 325 E30 har jeg og kjørt endel, og den er behagelig, litt småfrisk, men dyr og ha, bruker litt(som alt annet, men en stor 6er tar sitt), og om man skulle være uheldig å få en skade, enten ved kollisjon, eller et havari så er delene dyre dersom man ikke har et nettverk rundt seg som også driver med BMW.,

 

Sierra er en rett opp og ned bil, ikke fullt så god å kjøre som BMW, lett mer slingrete, generelt bremser med kast i uten at det gjør noe for bilen... billige deler, mye går overens med andre fordmodeller slik som scorpio og taunus etc... de kan og gå rimelig, og koster fortsatt ikke skjorta å eie

 

Opel er mye likt som ford.... men skal du ha bakhjulstrekk er det enten Omega, eller så må du helt tilbake til rundt 1980

 

Volvo 240... slodde, og føles slik på veien, dersom man ikke gjør noe med hjuloppheng.... da blir den brått MYE bedre, billige deler, de finnes jo i hopetall.... dyre i drift, men ikke fullt så dyre å forsikre... Tåler nesten alt av mishandling...

 

skulle jeg valgt som 18 åring idag hadde det blitt ford eller opel.... netopp fordi de er ganske rett opp og ned å skru på, billige deler, ikke koster de skjorta å eie og ha heller om man ikke har blyfot HELE tida heller...

 

liten knapp for sierra, men det har jeg skrevet litt om i et tidligere innlegg....

 

Valget sto mellom Ford, Opel og Volvo hos meg, og da jeg så en grei 240 femten minutter unna der jeg bodde, slo jeg bare til der. Kommer nok til å eie de fleste biler som er nevnt gjennom tråden her, men starter liksågreit med en 240..:p holdbare traktorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår