Haugoen Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 (endret) Hei! Jeg har en Audi A6 quattro 1,8T bensin 2000 mod. chippet (190 hk ca) har gått 211000km.. Jeg skal kjøpe meg powerfilter! Noen som har forslag? Hvilken side bør jeg bestille fra?? Lett og Montere? Endret Mars 12, 2009 av Haugoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugoen Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Skal jeg kjøpe Crosspipes ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedkvitn Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Ingen som kan hjelpa han her? :O Trur du meina Pipercross eg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugoen Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Ja eg trenger hjelp! ja eg meine Pipercross! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugoen Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Ingen som kan hjelpe meg med hvilet powerfilter som passer bilen? og hvor jeg skal bestile ifra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaracer Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Det er en enkel operasjon å bytte luftfilter på A6. Bare pass på å finn et filter som har en diameter på 75mm(3")på nakken som skal festes på luftmengdemåleren. Det kan være lurt å finne et filter som ikke trenger olje da luftmengdemåleren er følsom for filteroljen og kan bli ødelagt. TS Racing, Chipsenter.no eller Kimmit Sport har slike filtre, og de koster ikke så mye heller. Siter -02 A6 1.8T AVANT -98 PASSAT -97 INDY 700SKS X-91 mod 626 X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugoen Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 takker! Har du noen anbefaling på filter? Har du noen bilder hvordan man gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaracer Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Har brukt et fra chipsenter. Har ikke noen bilder, men det er veldig lett å få montert nytt filter. Bare åpne luftfilterboksen og skru ut luftmengdemåleren fra toppdelen av luftfilterboksen, fest luftmengdemåleren på slangen som går til turboen igjen og fest luftfilteret på andre enden av luftmengdemåleren. Siter -02 A6 1.8T AVANT -98 PASSAT -97 INDY 700SKS X-91 mod 626 X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugoen Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Ja da prøver jeg et filter UTEN olje? Da går jeg til et lokalt delesenter og hører om de har ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frankive Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Har du fått tak i filter til din bil ? Her komplett liggende med varmeskjold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rdy4Audi Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Hei! Har du fått installert det nye filteret ditt? Fikk du en sånn duelyd på en måte da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langseth88 Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Den duelyden du tenker på, får du hvis du kjører uten dumpventil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rdy4Audi Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Den duelyden du tenker på, får du hvis du kjører uten dumpventil :) Takker for svaret! Men hører jo at man bør helst unngå dumpventil på disse motorene... Har derfor bestemt meg for å kjøpe en Forge splitter dump valve... http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380134017074&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123 Disse varer en evighet og skal ikke ødlegge noe som helst...:idea: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 (endret) Takker for svaret! Men hører jo at man bør helst unngå dumpventil på disse motorene...Har derfor bestemt meg for å kjøpe en Forge splitter dump valve... http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380134017074&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123 Disse varer en evighet og skal ikke ødlegge noe som helst...:idea: Hepp! kjøp innsatsfilter fra K&N, de har filter som passer på kollevold rallyinport. kjøpte mitt der til min 1.8T da jeg hadde. Med chip og 99 oktan får du en fet lyd med det filteret... det sier tshjj når du girer. luftmassemåler er ikke noe problem, jeg bruker bare å kjøpe nytt filter etter et par år jeg. isteden for å drive å olje dem selv. for alldel ikke sett inn konfilter! da trekker du uansett bare inn varm luft fra turboen (hjelper ikke med varmeskjold), skal du ha konfilter må du legge det på andre siden av motoren eventuelt. Du kan ikke ha noe annet enn en resirk ventil på disse motorene, da får du trøbbel med blandingsforholdet luft/bensin. Endret Juli 26, 2009 av twogees Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg