Gå til innhold

EU - Kontroll

Ranger emnet


Sebbe91

Anbefalte innlegg

hadde 240'en på eu-kontroll i går, og fikk selfølgelig et par 2'er feil:

- Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi på

parkbrems

- Nærlys, feil instilling

- Bakaksel, dårlig innfestninger

- Foringer i øvre støttestag, begge sider

- Stor slakk i foringer til stabilisatorstag forran, høyre venstre og indre

 

har tenkt å fikse det meste selv, men har et par ting jeg lurer på.

- kan jeg fikse parkbremsen ved å stramme den ene vaieren?

- dårlige innfestninger til bakakselen, er det bare noen foringer som må byttes?

- og foringene til stabilisatorstag er jo greit, men jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen forsterket foringer eller polyforinger, er det noen som kan si om dette er merkbart og verdt pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville åpnet bremsene bak og gjort dette rent, er ikke så me pes. så får du samtidig sett hvordan det står til baki der.

 

foringer er det helt sikkert, hør med dem som tok eu kontrollen hvilke foringer det er snakk om. kan være litt vondt å se selv noen ganger.

 

poly foringer kontra orginale kommer vel litt ann på bruken det... opp til deg selv.

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at det trengs mer en en rengjøring og justering, men få tak i bremsebandene likevel. koster ikke allverden...

 

Du må nesten se litt selv ang foringer, men er jo en betydelig prisforskjell hvis du går inn på bcb.no å kikker.

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verdt det å kjøpe poly til stabstag hvis du har 19,5mm stabstag i hvert fall. Originale er nok minst like gode. Moderat herjing? :P Jeg hadde kjøpt original foringer (Som er gode som gull) hvis du ikke bruker bilen mye og kjører den hardt. Har noen originale igjen på min bil, og de er ikke noe å si på. Jeg har gjort litt med bilen, og den brukes fra alt til å kjøre henger og herje med, så. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår