Beinet1 Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 (endret) Hei! Jeg sliter litt med at min passat -99 1.8 (ADR) jager og lugger litt på tomgang og under kjøring ved lave turtall under 2000rpm. Jeg byttet plugger og luftfilter igår i et lite håp om at dette kunne hjelpe, men nei. Bensinforbruket er også litt i overkant av hva det burde være. Jeg kjørte VAG-com igår og fikk følgende feilkode: 1 Fault Found: 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent Vet noen av dere hva dette betyr og hva kan være galt? Endret April 3, 2009 av Beinet1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 virker som samme problem som meg... jeg mistenker luftmengdemåler jeg... skal bytte på min å se om den går bedre... om du tar av kabelen til lyftmengdemåler å lar den stå på tomgang å om den jager enda så vil jeg tro det er lmm.. siden det er samme symptomer som på min å jeg vet at lmm på min er gåen så ville jeg satse 99% på at den er gåen. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 sitter her med autodata men kunne ikke finne noe på disse kodene.. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 jeg fant jeg fant!!! fuel level low, fuel pressure/pump intake/exhaust leak, misfire, maf sensor flament burn-off, h2os, EVAP canist purge valve, injector(s), excessive fuel in engine oil Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 00561 koden inkluderer kode 00533 og 00525. 00525: heated oxygensensor. problem: wiring, heating inoperative, fuel level low 00533: idle speed control (ISC) problem: intake leak/blokage, throttle valve tight/sticking, IAC valve or ISC actuator/position sensor kommer sikkrt ikke noen vei med dette men kanskje noen kan forklare litt mer. dette er væørtfall det jeg kunne finne av info på autodata. :P Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 prøv å resett kodan å se om de kommer igjen da... kode 00561 e ei blanding av kode 525 å 533. når begge dem blir lagret så kommer kode 00561 Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Hei, Jeg sletta feilkoden igår, og den har ennå ikke dukket opp etter 6 mils kjøring. Bilen lugger fortsatt ved lave turtall. Jeg tok av LMM idag og renset den med forgasserrens, så målte jeg verdiene på den ihht autodata. Såg bra ut. Da får jeg se om lugginga fortsatt er der imorgen, men tviler på at den er borte. Kunne tenkt meg å bytte LMM, men de koster jo svin til og med brukt...Billigste huggeren skulle ha 700 for en + frakt og den er brukt...overprist! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Lugger fortsatt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 biltema har lmm da.helt ny til 700kr.. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Ser ut til at jeg muligens har funnet feilen. To slanger i systemet har sprukket slik at motoren suger falsk luft. Må få tak i disse hos møller, og da satser jeg på at resten er grei skuring.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Æsj...Nå har jeg byttet to sprukne slanger i systemet uten særlig resultat. Det eneste jeg er kvitt, er stanken av varm motorolje når bilen står i ro i lyskryss o.l.... Mulig jeg må belage meg på en ny LMM likevel da. Kosta 1450 hos møller og 1000-lappen på biltema... Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW guy Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Luftmassemåleren er ømfinlige greier den bør ikke vaskes eller renses, til nød blåses, Har du ingen forskjell på Stikket på Lmm av/på?? da er den feil, lmm er en "vanlig" feil på disse bilene, men også tempføler og lamda, og faskluft. prøv noe av dette... Siter VW passat 1,9TDI 2001 Toyota corolla 1,3 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Jeg var hos høggern idag og kjøpte brukt LMM for 750. Skal bytte ikveld og håper det løser problemet. Hvis ikke, så skulle jeg få levere den tilbake mot å legge igjen 10% av kjøpesummen siden jeg skulle bruke den i forbindelse med feilsøking. 75kr for å prøve ny LMM er tross alt billigere enn tusenlappen møller skulle ha for feilsøking av den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Luftmassemåleren er ømfinlige greier den bør ikke vaskes eller renses, til nød blåses, Har du ingen forskjell på Stikket på Lmm av/på?? da er den feil, lmm er en "vanlig" feil på disse bilene, men også tempføler og lamda, og faskluft. prøv noe av dette... Hei, og takk for tips. Jeg har snakket med møller, og dem mente at feilkoden jeg hadde hatt anntydet LMM, lambdasonde eller falskluft. Nå prøver jeg med ny/brukt LMM, så ser jeg hva som skjer. Jeg har tømt en boks forgasserrens i gasspjelhuset og byttet de ødelagte slangene på veivhusventilasjonen uten resultat så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Hei igjen. Nå har jeg byttet LM og prøvekjørt litt. Kan ikke si jeg merket noe forskjell. Nykker fortsatt som før. Får kjøre litt mer imorgen og se om det er noe endring i det heletatt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.