Gå til innhold

Min røde Audi A3 1.8T Ambition

Ranger emnet


dobben

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle vise frem bilen min, også kanskje skrive noen oppdateringer med jevne mellomrom her inne, slik at ikke bare andre,men også jeg kan holde styr på hva som er gjort med bilen igjennom tiden.

Jeg tok lappen den 18. Februar, og har kjørt bilen hver dag siden. Jeg er strålende fornøyd, men det er enda noen ting som kan gjøres!

 

Litt om bilen:

-Det er en 1.8 Turbo

-Chip

-Åpent konfilter

-Forge 007 Resirkventil

-Simmons respektanlegg

-Lakkert helt ned

-Nye lykter med angel eyes (wtf)

-Emblemfri og grufull grill

-Jallaballa frontspoiler (ny original er bestilt)

-Bakrute og sidebakruter er sotet, mens fremre sideruter er tonet

 

Ja, det var vel det som er gjort!

Og min to-do-list lyder slik:

 

-Xenonkit til nærlys, fjernlys

-Ny grill (any inputs?)

-Original frontspoiler

-Tåkelys

-Bakrutespoiler (type s3-lookin')

-Nye hovedlykter (UTEN angeleyes)

-Facelift baklykter

-Hellakkering?

 

Ja, grunnen til hellakkerings-ideen er fordi det er ganske mye lakkskader på bilen generellt. Halve jallafangeren foran er uten lakk, store steinsprutskader på panser, småbulker på dørene, og mer lakkskader på bakfanger. Tenkte på å ta turen til sweden for å lakkere der i sommer.

 

Kommer updates etterhvert, men er i trondheim i hele denna uka (bilen står hjemme i harstad), men jeg skal se om jeg ikke får bestilt xenon-kit. Kjører foresten mutterns 95 A4 1,8 denna uka :cool:

 

05072008159.jpg

vvdiatrejpg.jpg

05072008156.jpg

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut det her. Er litt misunnelig på takluka di;)

Det peneste er jo faceliftlykter foran og bak.

Angående frontfanger, så er jo s3 fangern pen. Det kommer jo ann på hvilket image du "leter etter". 8L A3'ene kan bli ganske tøffe med singelframe-front. Er mye å velge i, men den fangern du har på nå er ihvertfall grisestygg! :P

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her. Er litt misunnelig på takluka di;)

Det peneste er jo faceliftlykter foran og bak.

Angående frontfanger, så er jo s3 fangern pen. Det kommer jo ann på hvilket image du "leter etter". 8L A3'ene kan bli ganske tøffe med singelframe-front. Er mye å velge i, men den fangern du har på nå er ihvertfall grisestygg! :P

 

Jepp, er veldig klar over det :op:

S3-fangeren er jo bredere enn a3, så jeg tipper det blir mye modifisering for å få det til, og festene passer sikkert ikke.

Singelframe front var jeg bombesikker på at jeg skulle ha, men i det siste så har jeg bare mistet sansen for den. Synes den henger for langt ned i fronten på en måte :p

 

Takluka er jeg også kjempeglad i! Men siden vi ikke har sett noe annet enn minussia av gradestokken i Harstad, så har jeg ikke fått prøvd den noe serlig :p

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er veldig klar over det :op:

S3-fangeren er jo bredere enn a3, så jeg tipper det blir mye modifisering for å få det til, og festene passer sikkert ikke.

Singelframe front var jeg bombesikker på at jeg skulle ha, men i det siste så har jeg bare mistet sansen for den. Synes den henger for langt ned i fronten på en måte :p

 

Takluka er jeg også kjempeglad i! Men siden vi ikke har sett noe annet enn minussia av gradestokken i Harstad, så har jeg ikke fått prøvd den noe serlig :p

 

 

Hehe, nei skjønner det. Har ikke vært det store go' været her heller.

Festene på S3- fangern er like på de tidligste modellene (mener jeg å huske). Den blir fort veldig lav med singelframe ja, særlig med litt senk :P

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvertfall sideskjørtene som sitter på bilen din : http://www.streetdesign.no/?id=4374

 

Hadde lyst på de selv, når jeg hadde min a3. =)

 

Skjørtene har jeg ikke noe imot :)

Synes de passer utrolig bra med dørene, Smooth lines :D

 

Akkurat nå er ikke økonomien på topp, så det er ikke så mye som skjer. Fant ut at fjernlysene mine er ufattelig dålige, og nærlysene lyser på asfalten som er 5 meter fremfor bilen. Skal ta den med på skolen å justere nærlysene, men fjernlysene må jeg få gjort noe med. Noen som har erfaring med ettermontert xenonkit? Må jeg kjøpe "the top notch", eller er 400 kroners-kittene på eBay brukbare?

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei =)

lurer på en ting....

jeg har en audi 1,6L 2000 model audi a3...lurer på om du vet hvordan man får opp dekselet på de høytalerene i dørene og bak i passasjer siden???

må man ta ut hele døra eller er det bare å vippe ut det dekselet????

 

Ehhhm.. Nå har da ikke jeg dør der:cool:, men tror den plastseksjonen sitter med clips. Skal vel bare være å dra dem rett ut. Eller bare og bare. Det sitter sikkert som faen, og man knekker sikkert alle clipsa, men det kjøper man jo bare nytt.

 

Fremme tror jeg man må ha ut hele dørtrekket, men det er easy piecy japaneesy!

 

 

Men spørsmål! Når jeg tar løs med bilen å er litt kjapp ut med clutchen, så hører jeg verdens verste fiselyd som kommer ifra fronten. Gir jeg enda mer gass, så begynner jeg å spinne, så jeg tviler på at det er noen form for antispinn :S

 

Any suggestions?

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhm.. Nå har da ikke jeg dør der:cool:, men tror den plastseksjonen sitter med clips. Skal vel bare være å dra dem rett ut. Eller bare og bare. Det sitter sikkert som faen, og man knekker sikkert alle clipsa, men det kjøper man jo bare nytt.

 

Fremme tror jeg man må ha ut hele dørtrekket, men det er easy piecy japaneesy!

 

 

Men spørsmål! Når jeg tar løs med bilen å er litt kjapp ut med clutchen, så hører jeg verdens verste fiselyd som kommer ifra fronten. Gir jeg enda mer gass, så begynner jeg å spinne, så jeg tviler på at det er noen form for antispinn :S

 

Any suggestions?

 

Jeg har hatt det samme problemet. Jeg sendte den til service og de fant ut at det var venstredrivaksel som måtte byttes.. Kanskje det er det

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet. Jeg sendte den til service og de fant ut at det var venstredrivaksel som måtte byttes.. Kanskje det er det

 

 

Kanskje kanskje? Men jeg lurer på om kanskje det er noen form for antispinn? For det skjer ellers også. Hvis jeg gasser på på glatte veier, så kutter den av og til på turtallet :S

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da befinner jeg meg i Trondheim city! Kjørte fra harstad klokken halv syv på lørdags morgen, og var fremme klokken 8. Det var en kjempekoselig tur, og godbilen gjor ikke noe annet enn å fungere dritbra! Forbikjøringer gikk unna på NOTIME, og det var fint vær of tørre veier!

 

Kjempetur!

 

BTW: Finnes det bilopphugger i trondheim? Tenkte jeg skulle handle meg noe originaldeler :P

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår