Keyakoo Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Jeg har da fått et lite problem med 86-mod Unoen (ikke turbo) min igjen da. Denne gangen er det oljelampa som blinker innimellom. Så vidt jeg ser har bilen tilstrekkelig olje, og det er bare av og til jeg ser lampa (dvs en-to ganger i uka, max) og det er bare et par korte blink så er den borte igjen. Det skjer kun når bilen har kjørt seg god og varm og jeg så stopper (bremser til stopp, kutter ikke motoren). Motoren høres helt normal ut ellers.. En annen ting, om det har sammenheng vet jeg ikke, men clutchen har fått noen merkelige lyder i førstegiret, kan beskrives omtrent som når man ikke har bilen i gir og prøver å sette den i gir uten å ha clutchen langt nok inne (skrapelyd). Lyden er borte vekke i andregiret o.l, men når jeg rygger, lager den et lite rabalder bak i bilen (høres ut som fra hjulene?) samt at det rykker i bilen samtidig. Men dette er bare innimellom, ikke alltid at det skjer. Starter som regel i andregiret nå, og det går jo helt fint, men det er greit å vite hva det er for noe... Kan det være for lite olje i girkassa? Kan disse to tingene ha sammenheng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 1: enten er giveren dårlig, eller så er oljepumpen sliten. 2: tvilsommt at clutchen lager lyd når bilen er i bevegelse i førstegir... Tipper på dårlig girkasse jeg... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg