p10 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Jeg har sett på en 02 modell Mondeo 2.0 TDCi (130hk) som nettopp har kommet til Norge. Bilen ser veldig bra ut, men den mangler den såkalte vinterpakken med ekstra varme og varmeseter. Har hørt fra andre at man ikke bør kjøpe slike biler, og spesielt ikke en nyere diesel fordi disse vil få problemer med å få varme i bilen midt på kaldeste vinteren her nord. Bør jeg se meg om etter en annen bil, eller er det ikke så problematisk som andre mener? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Det tar en evighet å få bilen varm om vinteren ja, spesielt hvis det er veldig kaldt. Når ekstravarmern klikka på forrige firmabilen min, tok det en halvtime med kjøring for å få litt lunk i kupeen, så jeg ville ha styrt unna dette, ettermontering av webasto/ebersprächer er svindyrt også... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Var det jeg var redd for ja. Takk for tilbakemeldingen! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Finnes vel en elektrisk ekstravarmer på disse, så helt håpløst er det ikke. Mre den bør være billig Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Finnes vel en elektrisk ekstravarmer på disse, så helt håpløst er det ikke. Mre den bør være billig Selgeren snakket om at dersom jeg ville, kunne de sikkert montere en motorvarmer for meg. Er det dette du sikter til? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Skal sitte en liten elektrisk varmer med tre(?) glødeplugger under bilen/i overgangen mellom torpedovegg og gulv. Har i allefall gjort det på de importbilene jeg har sett. Har kjørt en del 05 2,2 TDCI med slik opplegg, og den gir ikke samme effekt som en drivstoffdrevet, men det er ikke noe problem så lenge temperaturen holder seg på riktige siden av 20 blå. Tar litt lengre tid å få varm motor bare Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Skal sitte en liten elektrisk varmer med tre(?) glødeplugger under bilen/i overgangen mellom torpedovegg og gulv.Har i allefall gjort det på de importbilene jeg har sett. Har kjørt en del 05 2,2 TDCI med slik opplegg, og den gir ikke samme effekt som en drivstoffdrevet, men det er ikke noe problem så lenge temperaturen holder seg på riktige siden av 20 blå. Tar litt lengre tid å få varm motor bare Høres jo ut som en grei løsning det. Er det flere ting som kan være kjekt å ha på norske vinterveier som vil mangle på en slik importbil (antispinn, varmetråder)?? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
protect78 Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Har selv en Mondeo 04 mod, uten "vinterpakke" har aldri hatt noe problem på vinterne her i norge, og varmeapperatet gir fra seg god varme etter utrolig kort tid. kan måle seg med bensin biler, så jeg tror ikke du burde bli kjempe skremt. men jeg sier ikke at Webasto er tull, helt klart bedre å ha, men hvor mye bruker folk den egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg