Gå til innhold

16t turbo?

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Er ikke noe problem å bygge om da, er bare å ta eksoshus fra feks 13C.

Men ville nesten tatt fra en annen turbo så du får 7er eksoshus og ikke 6er hus som er på 13Cen.

 

Og til dem som ikke veit det så er det litt mer enn bare downpipen som må modifiseres for at en 16t turbo skal passe på rødblokk om du har planer om å bruke 940 eksosmanifoil.

Da må eksoshuset vris 180grader og wastegaten kommer da på andre sia, noe som gjør at du må lage nye fester til den.

 

jeg vet det er litt mere mods. for jeg har 16t på min nå. men boltene til eksosn har knekt så sliter med fri eksos og de boltene sitter gått. men om det har gått å bare fått kjøpt eksos huset noen plass så har det funket og. men sånnt kan mann ikke kjøpe sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

er det samme eksoshus på 13c og 16t? går det ann å vri kompressorhuset så det ikke står rett inn i karrosseriet?

syns ikke 16t var så veldig mye større en 13c, hvor mye sprekere er egentlig en 16t?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å bygge om da, er bare å ta eksoshus fra feks 13C.

Men ville nesten tatt fra en annen turbo så du får 7er eksoshus og ikke 6er hus som er på 13Cen.

 

Og til dem som ikke veit det så er det litt mer enn bare downpipen som må modifiseres for at en 16t turbo skal passe på rødblokk om du har planer om å bruke 940 eksosmanifoil.

Da må eksoshuset vris 180grader og wastegaten kommer da på andre sia, noe som gjør at du må lage nye fester til den.

 

Står tidligere i tråden.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vrir jeg eksoshuset peker jo uttaket på luft til ic rett ned jo?

eksoshuset er som det skal være, eneste problemet er at det er litt feil vinkel på kompressorhuset, er det enkelt å vri disse så jeg får den vinklet som en 13c?

har tatt fra hverandre turboen nå... det er vel ikke noe problem å borre ett nytt hull i den midtre delen til splinten i kompressorhuset?

Endret av Gunnar KRC

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår