volvo240gl_1986 Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Er ikke noe problem å bygge om da, er bare å ta eksoshus fra feks 13C.Men ville nesten tatt fra en annen turbo så du får 7er eksoshus og ikke 6er hus som er på 13Cen. Og til dem som ikke veit det så er det litt mer enn bare downpipen som må modifiseres for at en 16t turbo skal passe på rødblokk om du har planer om å bruke 940 eksosmanifoil. Da må eksoshuset vris 180grader og wastegaten kommer da på andre sia, noe som gjør at du må lage nye fester til den. jeg vet det er litt mere mods. for jeg har 16t på min nå. men boltene til eksosn har knekt så sliter med fri eksos og de boltene sitter gått. men om det har gått å bare fått kjøpt eksos huset noen plass så har det funket og. men sånnt kan mann ikke kjøpe sikkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 hvor kan jeg skaffe 19t kompressor? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Et sted dem selger turboer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 er det samme eksoshus på 13c og 16t? går det ann å vri kompressorhuset så det ikke står rett inn i karrosseriet? syns ikke 16t var så veldig mye større en 13c, hvor mye sprekere er egentlig en 16t? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Er ikke noe problem å bygge om da, er bare å ta eksoshus fra feks 13C.Men ville nesten tatt fra en annen turbo så du får 7er eksoshus og ikke 6er hus som er på 13Cen. Og til dem som ikke veit det så er det litt mer enn bare downpipen som må modifiseres for at en 16t turbo skal passe på rødblokk om du har planer om å bruke 940 eksosmanifoil. Da må eksoshuset vris 180grader og wastegaten kommer da på andre sia, noe som gjør at du må lage nye fester til den. Står tidligere i tråden. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 (endret) vrir jeg eksoshuset peker jo uttaket på luft til ic rett ned jo? eksoshuset er som det skal være, eneste problemet er at det er litt feil vinkel på kompressorhuset, er det enkelt å vri disse så jeg får den vinklet som en 13c? har tatt fra hverandre turboen nå... det er vel ikke noe problem å borre ett nytt hull i den midtre delen til splinten i kompressorhuset? Endret Mai 1, 2009 av Gunnar KRC Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.