Gå til innhold

Batteriskiller og 2 batterier, tips til oppsett.

Ranger emnet


KrHeLl

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt på å montere en batteriskiller og 2 batterier i bilen min, (BMW325 1994).

 

Dynamoen er på 90A

 

Jeg har en dynaBel BF4501 og 2x12" subkasse 800w rms samt 1 carputer(160w), 3 lcd skjermer ++ annet elektronisk utstyr.

 

Jeg vil derfor sette inn et ekstra batteri og en batteriskiller slik at jeg kan bruke dette oppsettet uten å tenke på å ha bilen i gang. (Tenker da ikke på små stopp av bilen, men 1-3 timer).

 

Jeg har ingen erfaring med hva av bilbatteri som egner seg best,

men jeg har tenkt på et gele batteri eller et optima.

 

Det skal også sies at jeg skal bli værende i Honningsvåg (AKA Nordkapp) for 2 år og ettersom det er kalt nærmest hele året så må jeg ha et batteri som holder litt.

(1 greit startbatteri (primær batteri) og et "utholdenhets"batteri(sekundær).

 

Har sett på denne batteriskilleren: http://www.powershop.as/PartDetail.aspx?q=p:10502483;c:100214

 

Denne batteriskilleren fungerer slik at den lader begge batterier men med fokus på hovedbatteri (primary), slik at sekundærbatteriet blir kuttet fra lading hvis det trekker for mye strøm.

 

 

Ang. batteri, kom med tips...

Bil: BMW E36 325i Coupe 1994

Prosjekt: pågår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede lagt klar kablene for bruk av skillerele,

skal ha det lettvint :P stress å skru på bryteren.

 

Samt jeg skal ha begge bat bak, ettersom bilen min kommer med bat. bak.

 

takk for svar,

 

tenkte på yellow eller red top, men de har bare 55Ah det er jo ikke nok for meg :P

Bil: BMW E36 325i Coupe 1994

Prosjekt: pågår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår