Xerion1105 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Hei Her for ca. 2 uker siden så kjørte jeg hjem om kvelden, og alt virket normalt da. Dagen etter så gikk bilen ordentlig stygt og jeg var temmelig sikker på at den ikke tente på den ene sylinderen, og under pådrag så rister det og bråker spesielt mye. Den går forsåvidt dårligere også. Jeg dro da til Merkeforhandler og fikk en mekanikker til å ta en titt, han mente bestemt det var coilen, for andre feil ville fått bilen til å fuske, og ikke kutte ut helt over natten. Han var enig i at bilen gikk på 3 syl. Så ikveld byttet jeg coil, som forsåvidt satt ufattelig tungvint plassert! men ingen forandring på motor lyd/gange Har noen av dere luringer vært borti noe lignende? eller har tips som kan føre til oppklaring av saken! hehe På forhånd takk! Bård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Kanskje dumt spørsmål, men har du sjekket tennplugg/glødeplugg? Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xerion1105 Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Heisann Jeg glemte å skrive at det er en 1,6 liter AHL motor som sitter i en 97 modell sedan. Tennpluggene har jeg byttet, uten no resultat. Men hvis det eller pluggkabel'n hadde vært problemet, så mistenker jeg at bilen ville fuska mellom 3 og 4 sylindre en stund, men her kutta den ut over natta. Mvh Bård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Kan jo vera en million ting dette, kan vera en ventil så er brendt, kan vera en bensin dyse, må nesten ta en diagnose, eventuelt en komp test,, men er det bare tomgang den ikke går på alle, eller kommer den når man kjører,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xerion1105 Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Den går på 3 sylindre i hele turtallsregisteret. Jeg vet det er vanskelig å stille noen diagnose ut fra hva som skrives, men det kunne hende at dette var en sykdom på disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIC VOLVO Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 samme som min var i sommer.... se *motorbytte i 3b* litt lengre ned på fremsiden.dette skjedde på ferie i Nord norge i sommer..det ble litt små kjøring der oppe før bilen ble sendt sørover,(den brukte en del olje). Siter 740 tic solgt passat 97 1,6 higline gammel volvo 4x4 gammel URAL 6x6+MAX 6X6 gammel wilvo 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 på min bil så gikk motoren til h... etter en tur fra lakselv til karasjok. va å bestilte ny motor, etter at ventiler å stempel ringer va gåen.. Siter passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xerion1105 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Men disse motorene som har tatt helt kvelden og må byttes, hvor langt hadde de gått? Denne motoren har gått 125000, så det burde ikke skje, jeg håper hvertfall at det ikke har skjedd! hehe.. men det er noe jeg bør være oppmerksom på, takk! Bård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg