tommynes Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg har to spørsmål 1) Bremserøret mitt skraper mot støtdemperen. Jeg trenger noe isolasjon eller noe annet mykt som tåler varmen der nede + noe lim som også tåler varmen. Hva er best? 2) Den ene åpningen som blåser luft ut fra dashboardet blåser merkbart dårligere enn de andre. Hva er årsaken? Bilen er en Toyota Carina 1991 sedan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Om røret har skrapa lenge mot demperen, og du tydelig ser "skader", bytt hele røret, og tre det inn i f.eks ledningsbeskyttelse.. Ang varmlufta, så kan det være løvblad etc som tetter enkelte kanaler. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Nei, det har ikke skrapa lenge, det skraper ikke akkurat men dunker av og til og den lyden er irriterende. Dette har vært siden jeg skifta demper og måtte dytte litt der nede. Trenger bare tips om varmebestandig isolasjon og lim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hva er d du skal lime egentlig? Tror du bare skal sette røret på plass slik det sto orginalt. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Når jeg setter røret der det sto orginalt skraper det siden jeg må sage av et "øre" på støtdemperen og sette bremserøret inn der. Da skraper røret mot "øret" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hmm, sist jeg sjekket så skal ikke et bremserør monteres på demperen.. er det bremseslangen du mener? vel uansett så tror jeg at du antagentligvis har sagd av øret som bremseslangen(røret) skal være montert fast med et metallklips. du burde nok få sveist på den biten igjen å få montert skikkelig, det er ikke forsvarlig å lime/tape fast bremseslanger(rør). Spesielt hvis det er på bevegelige understellsdeler. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg har ikke sagd av øret men lagt slangen/røret inn i den som det sto orginalt. Kan legge ut bilder i morra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg har ikke sagd av øret men lagt slangen/røret inn i den som det sto orginalt. Kan legge ut bilder i morra Beklger jeg trodde du mente at du hadde sagd av øret. Jeg fant et bilde på google. er dette rett? Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 (endret) Ja , det er ganske likt. Jeg får ikke satt slangen inn øret uten at den sitter ordentlig fast og da kommer det en skrapelyd hver gang jeg kjører over en dump. Har satt på noen klips her som fulgte med men det skraper uansett... Endret Februar 16, 2009 av tommynes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Ta deg en Ta meg en hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Noen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 strips den fast... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg