pioneer1 Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hei Har kost meg godt med Passaten nok en vinter. Men..... I forigårs kom jeg over et snodig problem: Jeg skulle parkere hos svigers, og så var det en del snø som lå ved siden av garasjen. Jeg tenkte det ikke ville være noe problem, men da jeg skulle flytte bilen stod den bom fast. Dette undret jeg meg over siden jeg hadde 4Motion. Ved nærmere ettersyn, var høyre forhjul nesten i friluft. Dette hadde da resultert i at bilen kun trakk på dette hjulet, og ikke de 3 andre som hadde god bakkekontakt. Jeg måtte fram med spade for å få hjulet godt ned i bakken igjen, og da spant bilen seg ut uten problemer Er det en svakhet i 4 motion systemet som gjør at alle 4 hjul må ha lik vekt for at systemet skal fungere? Systemet skal jo kunne fordele kraften slik at hjul som spinner kan bli redusert helt til 0% trekkraft. Takker for tips fra noen som har en god forklaring Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Merket dette selv i fjor, men kom laus med å ruse opp motoren i gir, så begynte de andre hjulene å dra.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Det høres ikke ut som systemet er helt i orden. Det er jo noe elektronikk her som må være i orden, så det kan være lurt å sjekke systemet nøyere. Er vel haldex på disse, og da låses senterdiffen elektronisk Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Det som er så rart er at systemet har fungert utmerket sett bort fra den episoden. Jeg har noen sinnsyke bakker opp til der jeg bor, og jeg kan klemme til med kickdown, og bilen klatrer rett opp fra stillestående. Synes å huske jeg har lest en plass at det er ytterst viktig at mønsteret på dekkene må være likt for at systemet skal virke optimalt. Derfor har jeg en mistanke om at vekten på hvert hjul kan spille inn Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Torsen systemet er vell avhengig av å ha motstand på hjulene? i dette tilfellet er det jo ingen motstand på det hjulet,og da vill vell all kraft sendes til det? ligger masse videoer på youtube om testing av sånt,så er bare å søke Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Da stemmer nok mistanken min, ja. Takker for gode tips. Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg