Gå til innhold

martinselj: '61 oldscoole pv

Ranger emnet


martinselj

Anbefalte innlegg

Ja her kommer da en liten oppdate på planene forr den nermeste famtiden=)

 

B16 motoren blir verende till alt karoseri arbeid og interiør er ferdig.

det som står i første rekke er sveising av shermer, som da blir gjort nå på mandag som kommer. der etter blir dett nokk lakering eller senk.

fargen skall bli en helt nøytral blank svart. planen er å kombinere svart fargen med 18" BBS look felger med rød kant. og "oldscool" bøtte stoler med lav rygg. i svart "skinn"....så må jeg da ikke glemme og nevne att bilen skall bli så lav som åverhode mulig=)

 

 

det kommer flere bilder av hva som er gjort di siste dagene.

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult prosjekt, ser du har noen av de samma planene som meg. Har vært litt lat og usikker på skole osv, så har ikke giddi å gjort noe. Men nå som det ser ut som jeg blir hjemme tenker jeg tar opp igjen prosjektet. Har du finni ut hvor man får tak i senke fjører?

 

takk takk=)

såppas...har du tenkt glassfiber bredding og div du å?

nei klarer liksom ikke helt å finne det...så vurderer å bygge om slik som det ble gjort på den blåe pv'n , tidligere i tråden min. der ble det montert 240 bakstilling og 142 forstilling.

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har vært inne på tanken der. Men nå sitter pv'en min egentlig utrolig bra på veien. Så jeg tenker jeg bare skal få på noe senkefjører. Og så håper jeg får lurt til meg en b20 rallycross motor av onkel, som han har stående. Men skulle gjerne ha fått bytta til skivebremser da. Også har jeg matta ned bile nmen nå vurderer jeg om jeg skal sende den på sandblåsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,er passe rått med breie shærmer i glassfiber. i tilleg til att bilen blir relativt lettere. volvo pv er jo ikke my stabil på veien i orginal forstand. vill påstå att du tommler rundt ganske så lett om man blir fårr dristig;D

 

ja trimma B20 er sykt rått i grund.

skive bremser er vell bare å ta fra 240? men så var det alt styret med bremse forsterkern osv.

 

hvordan farge er bilen din?

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var blå. Men pv min ligger ganske bra på veien, er bygget av en som har peiling. Satt vel 180 hester på bakhjula i den før. Men onkelen min tok den motorn og putta i bilcrossbil:P. Men er ikke noe kos å når man passerer 140 i pv. Begynner å bli litt ustødig da ja. Men fargen jeg har tenkt til å ha er kalt. Black berry vine eller noe sånt. Har også lyst til å legge på noe ghost flames da samtidig. Men får se hva økonomien holder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sitter det en b18 som er borra opp til 2,0l høvla topp bytta kam, trur det er en k kam som sitter i nå jeg. Så tenker jeg får på 2n 45 eller 48 forgasser i første omgang og ta karosseri, intriør, anlegg først. Så får jeg spare penger til b20 og montere turbo.

 

Har også tenkt til å få inn en m47 kasse nå også, men kommer ann på åssen ting passer osv.. så vi får. Time will show

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. må no gå ganske greit det?

ja motor kommer i siste rekke hoss meg i værtfall. karoseri og interiør står først i rekka. begynner så smått i morgen med å rette opp bongelen i panser tuppen min. og så blir dett vell å plokke av alt av crom.

 

gidder ikke å begyne med noe større før jeg har ordnet shikkelig plass å stå.

blir bare knot og slørv om man står på en plass hvor man må ut fårr å shifte mening=)

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja ja..da var nytt verktøy handelt inn og litt små pjusk på motoren gjort=)

 

har fådt justert ventilene , tettet fri eksos, rengjort forgassern, lakert topp dekselet svart og innsug og eksos manifoild lakert svart.

 

bilder kommer senere i kveld...kamera står på lading.

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er godt å ha kommet i gang. såppas. bongel i ditt og? ja kåster ikke all verdens forr glassfiber. ja motoren min blir vell løftet ut om ikke så lenge. da blir det lakering av girkasse,blåkk,topp, bytting av ledninger osv.

 

var å handlet inn radiator slanger og litt sånt små snaxi dag. får vell begynne å montere i morgen etter en liten rydde runde=)

 

sleng jerne noen bilder av pv'n din inn her. kunne tenkt meg till å se hvordan du har gjort det med motor rom og karoseri.

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mista ledningen til mobilen min men ksal prøve å ksaffe ny å få lagt inn noen bilder. du bør foresten sjekke ut motorfestene dine. Jeg dreit meg ut på det:S. Når jeg var ute å kjørte en dag, så kom det en fyr ut fra en vei der han hadde vikeplikt. Så jeg måtte bremse ned hardt. det endte med at motoren sklei framover så vifta ødla radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår