bad3gakk Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 skal hente meg en 89' 240 vare om et par dager... bynnt å sette opp en liten innkjøpsliste, men plutselig sleit jeg med å finne koni til den.. skal ombygges til vanlig stv og da.. innbilte meg at pedersen hadde gule koni for kun kort tid siden?? hvor finner jeg det nå da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Er vel bcb.no som har et sett med gule koni,samt fjører til 7400,- :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 kjøp bilstein isteden :) Folk har erfart at koni blir slappe ganske "fort" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Bilstein Club Sport, du vil ikke angre. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Heisann! Jeg har gule koni på min, stilte de på stivest fra første stund. Hatt de ett år nå, og de er like stive nnå. Så jeg er i hvertfall fornøyd med de. Lykke til med bilkjøp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Er det ikke pent liten vits å justerbare dempere vist enn bare skal skru dem på full pupp for at dem skal holde? hehe Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kjøper man ikke Koni/Bilstein for å få en stivere bil da? hmmmm.. Trodde det jeg da men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Jo, men hvorfor kjøpe justerbare dempere som koster betydelig mye mer enn "ferdig" stive bilstein dempere vist enn bare ender med å måtte skru dem justerbare på max for at dem skal være stive nok. Det jeg mente. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Jo, men hvorfor kjøpe justerbare dempere som koster betydelig mye mer enn "ferdig" stive bilstein dempere vist enn bare ender med å måtte skru dem justerbare på max for at dem skal være stive nok. Det jeg mente. Sist jeg sjekket så var koni billigere enn Bilstein de fleste bruker. Dealen med koni var at demperne ikke slukte ujevnheter, men bare spratt oppå. Jeg byttet til bilstein CS og angrer ikke. Har guli bak enda, men blir vel å bytte en gang økonomien slår til. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Sist jeg sjekket så var koni billigere enn Bilstein de fleste bruker. Dealen med koni var at demperne ikke slukte ujevnheter, men bare spratt oppå. Jeg byttet til bilstein CS og angrer ikke. Har guli bak enda, men blir vel å bytte en gang økonomien slår til. :) Prisen var grunnen til at jeg valgte koni.Har nå aldri prøvd bilstein, så det var bare å kjøpe det som jeg fikk tak i lettest og billigst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 I see. Men skål uansett;) :spinbabyhmm?:cheers: Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 For all del, steget fra originale dempere til Koni er jo enorm, det er mye mindre forskjell på Koni og Bilstein, og Koni er jo gode dempere, så du har ikke kjøpt noe drit. :) Eneste grunnen til at jeg byttet vekk koniene var at Vegvesenet ikke ville godkjenne senk fordi demperne var for lange. Fjærene løsnet når de jekket opp bilen, og det var ikke godkjent! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 for all del, steget fra originale dempere til koni er jo enorm, det er mye mindre forskjell på koni og bilstein, og koni er jo gode dempere, så du har ikke kjøpt noe drit. :) eneste grunnen til at jeg byttet vekk koniene var at vegvesenet ikke ville godkjenne senk fordi demperne var for lange. Fjærene løsnet når de jekket opp bilen, og det var ikke godkjent! :p +1 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg