Seigen Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Jeg har en Passat 2.8 med v6 motor. Men dukker opp stadig noe feil med den. Jeg sliter med en stygg ulyd, kaklende lyd fremme ved venstre forhjul. Lyden dukker opp når jeg kjører sakte på en grusvei med hull osv, spesielt når jeg bremser litt samtidig. en kaklende lyd. har vært på verksted med den, og de har ikke peiling på hva det kan være. noen her som har vært borti det samme problemet? Sliter også med en ny feil som har dukket opp. jeg har automatgir på bilen,med triptonik.. når jeg kjører automat, så "hakker" girene av seg selv, som om girene ombestemer seg. men når jeg bruker triptoniken, er den ikke så jævlig. Noen med peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Har det noengang vært byttet automatgirolje på den? Anbefaler at du får utført et oljebytte på automatkassa + filterbytte. Det beste er om du kan få et automatgirveksted til å ta en oljeflush av ATF systemet. Husk å bruk korrekt ATF olje, og dette er nok VAG sin egen ATF olje som må brukes. koster 165kr literen. P.S. Bytte av ATF olje ligger ikke i serviceprogrammet til VAG, då denne er mest sannsynlig ikke byttet hvis ikke tidliger eiere har værtoppmerksomme på dette... Mange kasser som kunne gått mye lenger om det hadde vært utført regelmessige oljeskift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Fjærbeinslageran som e gåen tenke æ? Svigermor har samme problemet på sin bil, skulle fikse dette på verksted, de mekket på noe, og sa bilen var i topp stand, men nå klunker det no jævlig! Er ikke så farlig, men irriterende? JA Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seigen Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Om det er blitt byttet automatgirolje på den vet jeg ikke.. ikke noe som jeg har gjort værtfall, kjøpte den for et år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 det du beskriver. er akurat samme lyd som e har... har hatt mange til å se på det. men fin aldri ut ka som e feil. har skjekka å gjennomsøkt heile forstillinga ... hadd lyden lenge lenge nå... må vi skifte demper eller fjær da??? Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seigen Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Såpass ja, du slit du og.. dritt! Men,ok..jeg har hatt bilen på verksted, de trodde det var ei fjæring som var gått til helve... så skifa de den, men lyden er fremdeles der. har også hørt med flere, men alle er like blanke på akkurat dette problemet.. virker ikke sånn at det er noe krisefeil, men det er jo en jævlig lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 irritasjonsmoment!! Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Jeg har en Passat 2.8 med v6 motor. Men dukker opp stadig noe feil med den. Jeg sliter med en stygg ulyd, kaklende lyd fremme ved venstre forhjul. Lyden dukker opp når jeg kjører sakte på en grusvei med hull osv, spesielt når jeg bremser litt samtidig. en kaklende lyd. har vært på verksted med den, og de har ikke peiling på hva det kan være. noen her som har vært borti det samme problemet? Sliter også med en ny feil som har dukket opp. jeg har automatgir på bilen,med triptonik.. når jeg kjører automat, så "hakker" girene av seg selv, som om girene ombestemer seg. men når jeg bruker triptoniken, er den ikke så jævlig. Noen med peiling? kansje det hjelper å ta en servis på bremsekalibrene...bare skrev dem ut,rengjør og smør på dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 det du beskriver. er akurat samme lyd som e har... har hatt mange til å se på det. men fin aldri ut ka som e feil. har skjekka å gjennomsøkt heile forstillinga ... hadd lyden lenge lenge nå... må vi skifte demper eller fjær da??? Stekk på verksted å skifte fjærbeinslager! koster 2000,- for begge sidene å skifte.. Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 ja får skiftet det samtidig når jeg skal sette på justerbart senkesett:) Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 hei.. kaklelyden i humpene er en eller flere bærearmer i forstillinga di.. er et knep å kontrolere disse... Ha du oppsøkt et vw verksted...?? kan ofte litt mere enn grøftekanten as Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg