Gå til innhold

Stygg ulyd

Ranger emnet

Seigen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat 2.8 med v6 motor. Men dukker opp stadig noe feil med den.

Jeg sliter med en stygg ulyd, kaklende lyd fremme ved venstre forhjul. Lyden dukker opp når jeg kjører sakte på en grusvei med hull osv, spesielt når jeg bremser litt samtidig. en kaklende lyd. har vært på verksted med den, og de har ikke peiling på hva det kan være. noen her som har vært borti det samme problemet?

Sliter også med en ny feil som har dukket opp. jeg har automatgir på bilen,med triptonik..

når jeg kjører automat, så "hakker" girene av seg selv, som om girene ombestemer seg. men når jeg bruker triptoniken, er den ikke så jævlig.

Noen med peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noengang vært byttet automatgirolje på den?

Anbefaler at du får utført et oljebytte på automatkassa + filterbytte. Det beste er om du kan få et automatgirveksted til å ta en oljeflush av ATF systemet. Husk å bruk korrekt ATF olje, og dette er nok VAG sin egen ATF olje som må brukes. koster 165kr literen.

P.S.

Bytte av ATF olje ligger ikke i serviceprogrammet til VAG, då denne er mest sannsynlig ikke byttet hvis ikke tidliger eiere har værtoppmerksomme på dette...

Mange kasser som kunne gått mye lenger om det hadde vært utført regelmessige oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du beskriver. er akurat samme lyd som e har... har hatt mange til å se på det. men fin aldri ut ka som e feil. har skjekka å gjennomsøkt heile forstillinga ... hadd lyden lenge lenge nå... må vi skifte demper eller fjær da???

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, du slit du og.. dritt! Men,ok..jeg har hatt bilen på verksted, de trodde det var ei fjæring som var gått til helve... så skifa de den, men lyden er fremdeles der. har også hørt med flere, men alle er like blanke på akkurat dette problemet.. virker ikke sånn at det er noe krisefeil, men det er jo en jævlig lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Passat 2.8 med v6 motor. Men dukker opp stadig noe feil med den.

Jeg sliter med en stygg ulyd, kaklende lyd fremme ved venstre forhjul. Lyden dukker opp når jeg kjører sakte på en grusvei med hull osv, spesielt når jeg bremser litt samtidig. en kaklende lyd. har vært på verksted med den, og de har ikke peiling på hva det kan være. noen her som har vært borti det samme problemet?

Sliter også med en ny feil som har dukket opp. jeg har automatgir på bilen,med triptonik..

når jeg kjører automat, så "hakker" girene av seg selv, som om girene ombestemer seg. men når jeg bruker triptoniken, er den ikke så jævlig.

Noen med peiling?

kansje det hjelper å ta en servis på bremsekalibrene...bare skrev dem ut,rengjør og smør på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du beskriver. er akurat samme lyd som e har... har hatt mange til å se på det. men fin aldri ut ka som e feil. har skjekka å gjennomsøkt heile forstillinga ... hadd lyden lenge lenge nå... må vi skifte demper eller fjær da???

Stekk på verksted å skifte fjærbeinslager!

koster 2000,- for begge sidene å skifte..

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...