thekingpin Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hei, jeg lurer på hvordan jeg enklest kan øke effekten på min w124 250D automat? Er det noen svakheter med denne bilen viss jeg øker effekten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Det enkleste er vel strengt talt å bytte bil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Det letteste du kan gjøre er å justere utover på den skruen som stikker opp fra dieselpumpa. Da går den en del bedre, kassa og drivverket tåler det, er jo ikke mange hestene du får. Ellers så kan man jo putte oppi en større motor, som 250DT ellet 300D(T) OM617 er en motot som aldri kom i 124, og bør da ikke brukes der, er en bra motor, men man får sprekere nyere motorer som passer rett oppi mye billigere. Ett oljeskift på motor og kasse vil nok og hjelpe veldig, samt evt justering av kasse. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 skal du ha noe bedre bunndrag må du ettermontere turbo evt sette inn en annen motor(OM603 f.eks) som er en sekssylindra 3.0L på 147hk.. liker personlig OM617 mye bedre, da den holder bedre og har råere lyd, men som sagt så er den ikke like kurrant å ha i en 124.. pga noe ombygning i tillegg at den aldri blei levert i 124-karosseriet. Du fikk jo 250 turbodiesel, finner du en slik originalmotor er nok det det beste. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salabim Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Det letteste du kan gjøre er å justere utover på den skruen som stikker opp fra dieselpumpa. Da går den en del bedre, kassa og drivverket tåler det, er jo ikke mange hestene du får.Ellers så kan man jo putte oppi en større motor, som 250DT ellet 300D(T) OM617 er en motot som aldri kom i 124, og bør da ikke brukes der, er en bra motor, men man får sprekere nyere motorer som passer rett oppi mye billigere. Ett oljeskift på motor og kasse vil nok og hjelpe veldig, samt evt justering av kasse. Hvor er dieselpumpa plassert? Er det noe annet jeg må gjøre om jeg stiller på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hvor er dieselpumpa plassert? Er det noe annet jeg må gjøre om jeg stiller på den? hvis du står og ser på motoren, er det den skruen til høyre inn mot torpedoveggen, er et "sølvfarget" deksel, så stikker det opp en tapp, inni den tappen er skruen, den stikker litt ut, er vel en 10mm. Men først så må du av med ei jernlegering og en plastbit som skjuler mutteren. Du kan også sette på sportsfilter eller bytte filter i tillegg, så det er optimalt i hvertfall+ bytte olje på motor, småting som kan hjelpe litt. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salabim Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 hvis du står og ser på motoren, er det den skruen til høyre inn mot torpedoveggen, er et "sølvfarget" deksel, så stikker det opp en tapp, inni den tappen er skruen, den stikker litt ut, er vel en 10mm. Men først så må du av med ei jernlegering og en plastbit som skjuler mutteren.Du kan også sette på sportsfilter eller bytte filter i tillegg, så det er optimalt i hvertfall+ bytte olje på motor, småting som kan hjelpe litt. Ok. finnes det en turbo-manfiold som passer ca. rett på uten noen store inngrep? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Ok. finnes det en turbo-manfiold som passer ca. rett på uten noen store inngrep? hm, du kan jo bruke den fra 250tdt, men den KAN være vanskelig å få tak i, er faktisk usikker på om den fra om617a passer, men begge er jo 5-sylindra.. altså TROR kanskje den fra 300tdt 123 skal passe uten store modifiseringer, men kan ikke love noe for jeg har aldri prøvd. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El Vato Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Jeg lurer på det samme selv. Har en 250 D 88' mod, og syns den går ganske seigt, lurte på om det gikk ann å sette inn en turbo fra en 250 T eller evt 300 TDT uten noens større modifikasjoner som bytting av bremser, bakaksling osv? Er det noen som har noen smartere tips enn de overnevnte? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Jeg lurer på det samme selv. Har en 250 D 88' mod, og syns den går ganske seigt, lurte på om det gikk ann å sette inn en turbo fra en 250 T eller evt 300 TDT uten noens større modifikasjoner som bytting av bremser, bakaksling osv? Er det noen som har noen smartere tips enn de overnevnte? :) trur du skal slite med å få det godkjent, da BOS ikke hjelper deg med slikt;) utenom det så trenger du ikke å bytte bremser eller bakaksling. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Turbomaniofold fra 250turbodiesel vil pass, fra 300TDT også med litt modifikasjon, 1 sylinder for lang. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tflor Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 jeg skrudde inn skruen på dieselpumpa en gang. hjelper lite du! den er til trykket, ikke mengden! D som skjer når du skrur inn den er at når du skal starte bilen, så må du gi gass for at den i d hele tatt skal starte. og hvis du har automatgir, vil den kveles på lave turtall. man må inn i pumpa for å stille på menden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 men så er det 2 år siden han trengte hjelp :P Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.