Gå til innhold

Motortrøbbel

Ranger emnet

golf_r32

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Golf 3 1,8GL 95 mod som har gått ca. 166000.

I det siste har jeg fått noen problemer med den. Når jeg trykker inn gasspedalen virker det som om det er motstand i den. Når jeg trykker inn clutchen etter dette henger turtallet seg opp. Trykker jeg gassen i bånn hender det at, når jeg trykker inn clutchen, motoren går opp på maks turtall, og jeg må stoppe motoren og slakke ut gassvaieren manuelt. Altså jeg kan bare trykke gasspedalen begrenset inn for å hindre at turtallet henger seg.

Noen som har anelse om hva dette kan vere? Har lyst å bli kvitt problemet. Takker for svar!.

VW Golf 1,8GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt eller smør opp gasswire. Er det kaldt og litt fuktighet i den går den jo ikke akkurat bedre.

Du kan jo enkelte sjekke litt, få en kompis til å trykke gasspedal inn/ut og du kan se om den henger litt når du ser på den i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått sjekka wieren og det virker som om den er helt ok. Det virker mer som om det er det "hjulet" som den er festet til på forgasseren som henger seg på visse punkt. Dette ser igjen ut som det er festet til, og regulerer opningen på et spjeld inne i forgasseren. Dette forklarer jo på en måte hvorfor turtallet henger seg opp. Noen som har erfaring med samme problem og har en løsning på det? eller noen som rett og slett bare har en smart løsning?

Må få beklage bruken av ord og uttrykk for å beskrive problemet, har ikke så mye peiling og erfaring når det gjelder skruing på motorer, men er grådig interessert i å lære;):P

VW Golf 1,8GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har no tatt av forgasseren eller monopointen så det heite. Tenkte eg skulle rense denne for å se om problemet forsvant då. Det er anbefalt å bytte pakninger når en gjør dette. Har søkt en del rundt på nettet, men finner ingen som har slike pakningssett. Noen som hvet hvor man kan få kjøpt pakningssett til forgasseren på en golf3 1,8GL?

VW Golf 1,8GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider