Gå til innhold

"Senkesett" Octavia II

Ranger emnet


Psykopelle

Anbefalte innlegg

Min Octavia 4x4 går jo på "stylter" som originalt. Er egentlig godt fornøyd sånn kjøremessig, ettersom jeg kjører endel på dårlige veier, og noen ganger ubrøytede veier. Har erfaring fra tidligere Octaviar med å kjøre i filler deksler og plater under bilen, og har også tatt en bunnpanne tidligere. :-(

 

Men det ser jo ikke bra ut, så jeg har begynt å vurdere senking allikevel. Men vurderer da å senke den til original 2wd høyde.

 

Kjenner dere til om originale fjærer fra 2wd passer på min 4x4. Om jeg ser på senkesett til min, så blir bilen lavere enn original 2wd høyde. Om jeg ikke kjøper justerbart da..... Men da blir prisen ganske annerledes også.

 

Kanskje noen som har montert senkesett, kan tenke seg å selge sine "gamle" originalfjærer?.

 

Også nevner "skodaracing" i ett innlegg et sted, at det var problemer med å justere camberen nok på Octavia I 4x4 etter senking. Vet noen om det er justerbar camber bak på Octavia II 4x4?

 

Takker for evt. svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mindre sjangse for å kværke bunnpanne osv i fartsdumper med en senket bil med skivere dempere.

 

Hadde lesjøfors fjærer og Sachs preformance dempere på mingamle octavia 1.

 

men får snart Eibach fjærer(20mm utover originalt sportsunderstell) å KONI FSD dempere til octavia 2 en jeg har nå.. kan gi tilbakemelding om hvordan det blir.

 

Men vil ikke anbefale deg å senke med bare fjærer.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått svar fra en Svenske som har prøvd det samme som jeg tenker å gjøre. Han har montert originale Rs fjærer på sin Octavia II 4x4. Også fått bekreftet at camberen er justerbar bak, slik at det skulle være uproblematisk å få justert hjulvinklene riktig igjen.

 

Jeg ønsker meg nok ikke bilen min "RS lav". Og senkefjærer som er å finne, er også selvfølgelig betydelig lavere enn originalt. Eneste senkesett jeg finner til til 4x4 er komplette sett med dempere, og justerbar høyde. Det er veldig bra, men jeg trenger det ikke til mitt bruk. (egentlig bruks-arbeidsbil)

 

Så om det er noen som har senka sin Octavia II 2wd, og har de originale fjærene liggende og slenge, så kjøper jeg dem gjerne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Oct 2 4x4 som jeg tror var senket med bare fjærer,han hevet bilen igjen pga ble for lav..

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg er ikke ute etter å gjøre bilen stiv, eller sportslig. Bruker den i jobb, og kjører rundt på ulike folk på dårlige veier til daglig.

 

Vil bare ha den ned til "normal" høyde da den vel er kunstig høy som 4x4. Med originale 2 wd fjærer, på originale dempere, skulle den vel ikke kunne bli lavere enn normal 2wd, og heller ikke få helt håpløs fjæring tenker jeg...

 

Har fått tilbud om å kjøpe originale RS fjærer, men venter litt inntil jeg ser om jeg klarer å få tak i noen til en vanlig Octavia.

 

Men, er det noen som kan hjelpe meg med delenummer på fjærene til original Octavia (2wd uten sportspakke) stasjonsvogn 2008?

 

Har vært i kontakt med lokal forhandler, som igrunn var behjelpelig, men som var ganske skeptisk til å selge meg feil fjærer til bilen. Var nok redd for å være ansvarlig for å selge meg noe feil greier...

 

Så skal det være så vrient, så bestiller jeg heller delene etter delenummer gjennom verkstedet til en bekjent, og tar gjerne evt. risiko for feil/ikke passer på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er lat...

 

Om du finner. registreringsnummer på en stv. med samme motor som deg men uten 4x4. skal jeg finne delenummer til deg.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forran heter 1K0 411 105 AQ og er IKKE lagerførte på hovedlageret

bak heter 1K0 511 115 DE og er lagerførte på hovedlageret

 

ordinær kundepris på disse er. 3506,- inkl mva.

du kan få de for 3155,63,- inkl mva om du bestiller av meg..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forran heter 1K0 411 105 AQ og er IKKE lagerførte på hovedlageret

bak heter 1K0 511 115 DE og er lagerførte på hovedlageret

 

ordinær kundepris på disse er. 3506,- inkl mva.

du kan få de for 3155,63,- inkl mva om du bestiller av meg..

 

Fin fint!

Bestill dem du. :-) Hvordan gjør vi det rent praktisk?

Tja. Sender deg iallefall en PM med navn, og telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestiller i morra ..

 

sleng med regnummer på bilen din også i pm.en du..

 

du har ikke mulighet til å evt hente de i oslo?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår