Gå til innhold

Handlet lykter på ebay, gikk ikke helt bra, hva gjør jeg?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Jess, kjøpte meg et par orginale xenonlykter som skulle leveres komplett med ALT som trengtes for og få brukt disse..

De var i følge selger helt ny og ubrukt..

Han er en større selger der tydeligvis, har hatt over 300 handler..

Brukte Paypal og betale med.

Det som skjedde meg, jeg fikk lyktene i dag, stakk å henta de på posten..

Da oppdaga jeg først at det mangla en del ting til xenonkitta, kabel, festeskiver til pærer osv..

Så merka jeg at div fester på lyktene var knekt og sånn..

Værste er jo at skivene jeg bruker for og få D2S pærene til og sitte i sokkelen ikke er med i pakken, og da kan jeg ikke bruke disse lyktene, eller det kan jeg ikke gjøre uansett..

Hva gjør jeg nå? Har sendt 3 mailer til selger men enda ingen svar, er en del penger ut vinduet i såfall dette..

OG jeg fikk 8000k pærer i stedetfor 6000k som jeg avtalte med selger'n..

DSC0007-1.jpg

DSC00365-2.jpg

DSCF3354.jpg

DSCF3356.jpg

osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folkens, hjelp istedet for å krittisere... vi har allerede en tråd gående på dette med ombygging til xenon..

Kan heller hjelpe trådstarter med å få ordnet problemet først, så kan dere kommentere og klage så mye dere vil etterpå;)

Trådstarter: har du allerede gitt tilbakemelding til selger(positiv negativ erfaring? Er dette lenge siden? hvordan karakter har han fra før?)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst gi selger en negativ feedback ettersom at han ikke gidde å bry seg om å svare, og så kontakter du ebay om salges og paypal om pengene, skal du se det skjer noe ganske fort :)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må du gi selgeren tid på å svare på mailene dine. Husk at han sikkert får sinnssykt mange henvendelser hver dag siden han er storselger, og det tar tid å svare. Gi han ihvertfall noen dager. Hvis du ikke hører noe på noen dager, så kan du kontakte ebay og ta det videre der. Er tonnevis med info om dette på ebays hjelpesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frys pengeoverføringene fra Paypal så fort som mulig.

så kan du vente på svar fra selger.

Selger kan være utspekkulert og vente til du har gitt ham positiv feedback og penger før han plutselig ber deg dra til helvete... så pass på!

Vent med feedback, frys pengene! send ny mail og si du har satt pengene på vent fram til han kommer med en løsning som er bra nok for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har fortsatt ikke høyderegulering av lyktene, slik at når du kjører i en oppoverbakke så vil alle som begynner å kjøre nedover bli blendet.

Orginale xenon vil ikkje senke lysa når du kjører i oppoverbakke.

dei vil senke lysa når du for eksempel har tungt lass bak, slik at bilen vil peike meir opp.

1998 Mercedes C230 Kompresssor

1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan se annonsen selv ved og se på:

http://cgi.ebay.de/Xenon-Scheinwerfer-fuer-Opel-Astra-G-Coupe-Komplettset_W0QQitemZ280298782697QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item280298782697&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Der kan du og lese om selgeren.

Har sendt han 3 mailer, og enda ingen svar, han har brukt og svare rimelig fort før..

Jeg har ikke gitt han noen karakter enda, venter til i kveld, da har han hatt 30 timer på seg og svare, har sendt han en SMS og men ingen svar der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider