frodeisraelsen Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Hallo. Jeg skal sette inn en 2.5 V6 i en bil det orginalt står en 8V og lurer på hvilke bremser jeg må ha eller om jeg kan bruke de bremsene som står på bilen. Er det forskjellige bremser på 8V, 16V, V6 og Turbo?? Jeg hadde en plan om å få godkjent dette motorbyttet. Og er det noe annet jeg burde tenke på? Takker for alle svar :) Mvh Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partybo Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 må ha mye deler får og få dette godkjent med v6 5bolt understel fra en v6 og så videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 V6'ern har fem bolt understell (5x110) som nevnt. Om denne er nødvendig er uvisst, søke om godkjenning er svaret. V6'ern har 260x10/270x10 bremser bak (fembolt) og 284x24 bremser foran (fembolt) mot orginalt 270x10 bak og 256x24 foran med 4x100 boltsirkel. I tillegg har nok hovedbremsesylinderen noe større diameter og må byttes samtidig. Fjærene og fjærbenene er noe kraftigere dimmensjonert med tanke på vekt og ytelse. Motor med girkasse, komplett understell fra en v6'er og hive over samt hovedsylinderen er nok enkleste fremgangsmåte Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg