williboy Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 hej.. driver å lurer på om å chippe min passat 99mod 1.8t. men har noen spm før jeg trår til.. har vell 150hk nå.. å skal opp til 200... er det noe som kan ryke vist jeg chipper den? eller skal motoren tåle det.. nå er ikke jeg den som kjører så mye eller kjører som en idiot... men syns det hadde vært kjekt med litt mere guffe.. har på resirkulerbar dump nå.. er det flere mods så må ti? eller er det bare å chippe å self stille opp turbotrykket, å la det stå til?? :):) takk får svar!:) Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 dårlig med respons:( Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Vento Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Trur det skal gå bra opp til 200hk men over så vil eg nok tru noko rykker, men å skru opp turbo trykk må du høre litt meir om, har sjølv ein passat 1.8t 98model med 180hk og det flytter no på seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 beste måten å fylle olja riktig på er å la motoren bli varm, og med en gang du slår av motoren peiler du , og fyller til max merket! da har du max olje når det er olje i hele motoren, turboen, olje kjølere etc;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 hej.. driver å lurer på om å chippe min passat 99mod 1.8t. men har noen spm før jeg trår til.. har vell 150hk nå.. å skal opp til 200... er det noe som kan ryke vist jeg chipper den? eller skal motoren tåle det.. nå er ikke jeg den som kjører så mye eller kjører som en idiot... men syns det hadde vært kjekt med litt mere guffe.. har på resirkulerbar dump nå.. er det flere mods så må ti? eller er det bare å chippe å self stille opp turbotrykket, å la det stå til?? :):) takk får svar!:) Innmaten i en 1,8t 20v motor skal tåle rundt 300 hk, dette er for å sikre holdbarhet og levetid, så selvfølgelig korter man ned levetiden på motoren om man tar ut 300 av den. En vanlig "196 hk" chip er ikke farlig. Det du skal være obs på er om du har Tiptronic kasse. De tåler ikke allverden av dreiemoment, så litt snillere på gassen burde du være da. Manuell kassa skal være ganske skuddsikker. Som en tilleggsopplysning kan det jo nevnes at ved chipping så blir høyere verdier for ladetrykk programmert inn i hjernen, og da må du ikke justere opp ladetrykket ytterligere som du skrev i tråden din. Da kan den gå magert, og det er veldig skadelig. Hvis du må klusse og kødde med det så monter iallfall en bredbånds-lambda først, så du har kontroll på blandingen. Det kan være lurt, men absolutt ingen nødvendighet, å montere en catchtank for oljeåndinga di når du kjører med mer trykk. Jeg har sett den guffa som blir liggende igjen i tanken og det er ikke veldig delikat. Husk hyppige oljeskift, som beskrevet av andre her, og alt skulle gå bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 takk takk..... ja blir vell til sommeren regner jeg med... ja har en manuellkasse:) så blir knall.... Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 hvilken olje vil dere anbefale å bruke på disse 1,8t motorene? Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 ???:) Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 ???:) Jeg kjører Castrol olje på min. Kjøper den på Mekonomen, ikke den billigste, men det er litt viktig å ikke spare penger på olje, det kan straffe seg i lengden. Tar oljeskift hver 15000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 okay... Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda323gtr Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Jeg kjørte min chippet i to år, og såvidt jeg vet går den slik ennå. Gikk som ei kule, og ingenting klatt med den i det hele tatt. Hadde åpent filter og original eksos. BSR steg 1+, skulle gi 208hp eller deromkring. Gikk i alle fall styggfort i forhold til originalt, det var en helt annen bil å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg