Gå til innhold

Hjelp, stripa opp bakfangeren :(

Ranger emnet

kazzkizz

Anbefalte innlegg

Har vore så idiot at eg klarte å rygge meg på en stein, og fått ganske heftige striper på bakfangeren... Har fra før lakkert halve bakdøra opp igjen fordi en tulling sannsynligvis har vore uheldig og rygga på meg.. Den jobben kosta meg 2900 kr. Derfor har eg lyst å gjere så myje som mogleg sjølv for å få ned kostandane; demontere, montere, pusse ned.. fleire gode råd?

Og må dei lakke om heile bakskjermen på nytt? Det er på høgresida bak eg har fått ripene...

Håper på svar, og om nokon ellers har tips til kva eg kan gjere for å redusere utgiftene så ikkje nøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde hadde vært greit.. Men om det bare er riper i lakken pusser du bare ned, sparkler litt i ripene, og pusser det bra.

Lakkereren trenger ikke lakke hele fangeren nei, derfor er det lurt om du ikke pusser langt utfor der skaden er :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke galt ut.. Demonter fangeren og lista, vask over fangeren med silikonfjærner eller lignende, puss over med 240 korning, sparkle i ripene, puss dette ned med 240, eller grovere om du legger på mye sparkel som må vekk. Når du har fått det bra går du over med 400 korning, eller lar lakkverkstedet ordne siste sliping før fyller.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med verksted no, og fekk råd om å pusse ned med 120 og så 240, sidan det er i plast går det ikkje and å sparkle. Pussar rett og slett vekk stripa.

Tenkt å prøve det, men må først få tak i 120 og 240 pussepapir til maskin (rund pusseflate), så må eg og sette av ein dag til å demontere fangaren. 7-800 kroner i avslag mot 1500 kr om eg gjer det :)

Forresten, nokon som veit kvar skruane er plasserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint å sparkle på plast jo!

Kjøp deg en boks plast sparkel;)

eller vanlig sparker,funker på noen plasttypeer

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du slipper og demontere fangeren din da. det er bare og vaske og pusse sånn som Darty sa og hvis du skal lakke selv så dekker du bare over de områdene du ikke vil at skal lakkes :)

mye enklere, det gjør jeg hver gang jeg får noen riper eller noe skal lakkes om :)

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker fjell å lakkere selv.. om du rubber og polerer opp hele fangeren etter akkering får du også mindre overgang på gamle fargen og den nye fargen. om du tar av fangeren trenger du ike å maskere de delene som ikke er skadet... om du lakkere uten maskering på så får du en finere overgang istede for ett rett strek hvor du ser skillet bedre på ny og gammel farge... ser ikke så veldig godt skillet i forhold til de ripene der...:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt av andre så er det tull at det ikke går ann å sparkle på plast. Og om du ikke har noe som helst erfaring med lakkering før vet jeg ikke helt om jeg ville gjort det selv, med mindre du er veldig ivrig etter å prøve (og kanskje feile underveis)

Å demontere fangeren er ikke noe problem. Det der er vel en Opel (Vectra?), husker ikke hvordan de er festet. Men se rett under fangeren, og i hjulbuene. Der er det nok noen skruer :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider