Gå til innhold

Bmw E 30

Ranger emnet


Mad0z

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

attachment.php?attachmentid=7462&d=1233361543

 

 

Denne bygde jeg for noen år siden.

 

Med småsekseren hadde jeg omtrent null grep. Selv med et 65AH batteri, et 40kg traktorlodd, og en 40 liters spylevæsketank i en ramme som veide 10 kg i koffertrommet.. 30 liter bensin hadde jeg også der bak. Faktum er at E30 er totalt feilkonstruert med tanke på rekkesekser. Over halve motoren henger foran forhjula.

 

Men det var god trim å ratte den rundt banen. Og publikum elsket den. Særdeles bred kjørestil, enten det var sving, eller rettstrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bygde jeg for noen år siden.

 

Med småsekseren hadde jeg omtrent null grep. Selv med et 65AH batteri, et 40kg traktorlodd, og en 40 liters spylevæsketank i en ramme som veide 10 kg i koffertrommet.. 30 liter bensin hadde jeg også der bak. Faktum er at E30 er totalt feilkonstruert med tanke på rekkesekser. Over halve motoren henger foran forhjula.

 

Men det var god trim å ratte den rundt banen. Og publikum elsket den. Særdeles bred kjørestil, enten det var sving, eller rettstrekke.

 

Hmm hvis den er feilkonstruert! Hvorfor har det seg da at den flere ganger er kåret til ''Best acting car'' Altså beste bilen mtp vektfordeling, understell og kjøreegenskaper?

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men så kan du ta med deg bilen på asfalten da, og da finner du fort ut at denne bilen er genial og kjøre! Skal vel egentelig ikke si noe på rallycross, siden jeg har minimal ærfaring. Men mener fortsatt Bmw E30 er den beste bilen å håndtere... Min mening, og kanskje noen annens også..

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår