rocco89gtx Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 heisann. har 2x12" 600w subber av merke BM audio(boschmann) og et komponentsett på 500w(2x8" midbass, 2x4" midtone og 2x1,5"diskant). jeg lurer på om noen kan foreslå meg noen gode forsterkere(fra BM audio helst) til og drive dette? har sett litt på disse 2 forsterkerne: til subbene: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=BMXR888&vg=77&vgpath=Varekategorier/48/7/77 til komponentsettet: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=BMXR222&vg=75&vgpath=Varekategorier/48/7/75 jeg kan relativt lite om anlegg så må nesten høre med noen som har peil først. vedlagte linker: subbene: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=BMZ12SL&vg=49&vgpath=Varekategorier/48/21/49 komponentsettet: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=JR-833XT Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 jeg lurer på om noen kan foreslå meg noen gode forsterkere(fra BM audio helst) til og drive dette? det finnes ikke noe gått fra bm audio, så det blir vanskelig gitt! Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 sant Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 kan jo alltids forandre spørsmålet, men da ser jeg helst at jeg får et litt mer utdypende svar... kan de forsterkerne som linket til, brukes til og drive anlegget? Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 du må kjøpe deg en monoforsterker til subbene. den til kompsettet duger sikkert. men jeg skjønner ikke at du kaster bort pengene dine på boschman, større dritt skal du lete lenge etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 takker for tipset, men jeg skjønner ikke hvorfår dere rakker ned så sykt på boschmann? jeg kan IKKE si at det er dårlig ut i fra de BM anleggene jeg har hørt. det har vel ikke noe med det at clas ohlson selger BM? Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 det har vel noe med at det som er litt billig er noe jævla dritt ! å at de som sier det har forsterker til 100 000 tusen å alt anna som er billigre er noe dritt! Ikke si alt bare er noe dritt, svar på spm hans;) hvertfall begrunn det litt bedre,enn si : styr unna,det er noe dritt. Er ikke sikkert alle har like god råd å vil ha noe litt billigre. Men det fungerer sikkert,det du har sett på;) jeg har ikke så mye peiling men ;P Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 takk tomandreee det var et bra svar :D jeg er ikke ute etter verstinganlegg, så det er sagt ;) Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Det finnes andre merker, som også er billig, som er mye bedre en det der ;) Men som nevnt her tidligere, du trenger en monoforsterker til suben, og en 2kanals til frontsettet... Det spiller nesten ingen rolle hvilke BM forsterkere du velger, for de er like dårlige alle sammen ;) Kan jo for morroskyld tipse deg om dynabel BF0756, den driver alt det du har, og litt til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uheldig Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 har psx-d2 til og drive mine 2 mtx 8500 serie subber. funker mye bedre en forventet. forsterkeren driver subbene helt ut og den har vart no i 2 år uten og bli varm eller at den har brent noen komponenter. til den prisen den selges for vil jeg si at den er den beste forsterkeren i den prisklassen. den levere langt over1000watt rms no selv om bilen og batterien mine gir fra 12-14,2v når man spiller på maks. viss man klarer og komme seg opp i 14,4 og holde seg der når man spiller på maks vil jeg si at den er like god og kanksje enda bedre en andre forsterkere man får til 6000tusen. andre av meg har hatt en helix dark blue 2 og den har så og si ikke klart og holde seg i orden en måned en gang. for de har svidd utgangene. spilte 151,2 db i en konkurranse. anlegget er montert i en volvo 2 serie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 har psx-d2 til og drive mine 2 mtx 8500 serie subber. funker mye bedre en forventet. forsterkeren driver subbene helt ut og den har vart no i 2 år uten og bli varm eller at den har brent noen komponenter. til den prisen den selges for vil jeg si at den er den beste forsterkeren i den prisklassen. den levere langt over1000watt rms no selv om bilen og batterien mine gir fra 12-14,2v når man spiller på maks. viss man klarer og komme seg opp i 14,4 og holde seg der når man spiller på maks vil jeg si at den er like god og kanksje enda bedre en andre forsterkere man får til 6000tusen. andre av meg har hatt en helix dark blue 2 og den har så og si ikke klart og holde seg i orden en måned en gang. for de har svidd utgangene. spilte 151,2 db i en konkurranse. anlegget er montert i en volvo 2 serie Bare å legge ut målepapirer på dette, for det vil jeg se :D Hvis den forsterkeren gir ut over 1000wrms, så har den en sikkring på over 140amp ;) Tror heller du skal rense ørene dine, slik at du hører når "ting" sliter, lol.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 den dynabel forsterkeren som tidligere nevnt vurderes sterkt, mest siden økonomien tillater det :P kan vel også si at BM forsterkerne er kommet noe lavere på listen da jeg har snakket med en fyr som selv hadde BMforsterker :/ Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uheldig Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Bare å legge ut målepapirer på dette, for det vil jeg se :D Hvis den forsterkeren gir ut over 1000wrms, så har den en sikkring på over 140amp ;) Tror heller du skal rense ørene dine, slik at du hører når "ting" sliter, lol.... har dessverre ingen målepapirer siden jeg ikke har fått vært på noe "pro" konkurans. har en kompis som driver 2 12 spl med nesten samme verdier,han har vært på newbie konk i mo i rana om sommeren. har en 150A sikring og har målt strømforbruket med en amp måler og der hva det opp mot 170A i de store saftige slagene.så den trekker mer en den skal. og viss du tar og regner ut det i effekt formelen finner du ut at effekten er over 1000wrms.med gjennomsnittlig regnet 160A har ingenting feil med ørene mine eller min forsterker. gir kun god kritikk til monoblokken og diskantene til bm.Har ikehatt noe annet bm utstyr så det kan ikke jeg uttale meg om. skjønner ikke at dere "disser" et produkt dere ikke har noe kjentskap til,og aldri har hørt noen sette opp et litt større anlegg med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Har testet mye BM opp gjennom tiden jeg, men har ennå tilgode å finne noe som er BRA... og jeg kan ikke huske å ha sett noe BM forsterker med 150amp sikkring ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg