Gå til innhold

Saab 9000 turbo -91

Ranger emnet


Dunder

Anbefalte innlegg

Ok, tusen takk for svar.

 

Kan si at bilen har gått ca 230000, og at det ble byttet girkasse og utløserlager for ca 20000Km siden. Kan du ut i fra dette si om det er "mye bil igjen"? Jeg vet at dette avhenger av mange faktorer, men tenker mer på hva som er vanlig for slike biler.

Volvo 740 tic-87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke bilen har blitt herja veldig med så ville jeg da tror at den holder i mange år til.

 

på de bilene er det ikke uvanlig at bensinpumpa ryker ettervert når bilen nærmer seg 250.000km, de garrett turboene er ikke de beste heller, men hvor lenge de holder kommer helt ann på hvordan bilen er behandlet.

 

Ellers så er det jo å se etter rust som på alle andre eldre biler

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på den i dag, i tillegg til å teste den. Bilen er understellsbhandlet så det var lite rust å se der. Fører-døra trenger likevel litt småpuss. Var ingen ulyder eller andre problemer under prøveturen, så det virket som at bilen var i bra mekanisk stand.

 

Det som feilet bilen var at det ikke gikk ann å åpne fremre passasjerdør utenfra. Vet ikke om dette er en enkel sak å fikse, eller om det kan bli en dyr affære, noen synspunkter?

 

Det andre som var negativt, og som vi er litt bekymret over, er at det var fuktig i bagasjerommet. Det kom tydeligvis inn en del vann fra foringene rundt bagasjeluka. Muligens fra der de ledningene som går inn til selve bagasjeluken ligger.

 

Skulle få den for ca 30k inkludert en EU-kontroll. (Han som selger den jobber på et verksted).

 

 

Takk for alle svar, de er satt stor pris på.

Volvo 740 tic-87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30k hørtes ikke så ille ut for en 2,3turbo.

 

Jeg har aldri hørt om noe problem med å åpne døra fra utsiden på de bilene, men det er jo bare å plokke det fra hverandre å se om det er noe som er knekt/ødelakt, det er ikke store jobben å ta av dørtrekke på de bilene, hvis det er noe som er gåent, så er det bare å få tak i "ny" del på huggern, jeg ville ikke vært redd for at det samme skulle skjedd igjen med en annen brukt del, siden det ikke er noe kjent problem.

 

Jeg har hørt om andre som har hatt problem med vann i bagasjerommet på gamle 9000er, men vet ikke hvor det er vanligst at det kommer inn, men hvis dere ser hvor det kommer inn så er det jo bare å prøve å tette der med fugemasse e.l. også vanne bilen med hageslangen og se om det hjelper.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har akkuratt kjøpt en 2.3 turbo 96 modell selv. Den hadde fått rådebank eller vha det heter etter 250.000 km. Men den hadde nok fått litt tøff behandling. Kjøpte den med byttet motor. Men nå har den remmen mellom dynamo, servo osv. røket. Noen som vet om det er dyrt sette på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår