Canine Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Morning! Jeg må begynne med å si at jeg er et null når det gjelder bil,så jeg kommer her for å få litt tips. Jeg har merket gradvis at jeg må trykke inn bremsepedalen lengre og lengre for å få ønsket effekt. Mindre og mindre kraft. Jeg syntes det også høres ut som om det kommer luft når jeg trykker og slipper pedalen. Jeg tror ikke det er skiftet væske på den på 2-3år, kan det hjelpe å skifte? Evt hvordan? Må det tappes og så fylles på? Eller kan det etterfylles? Takk på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 skjekk om det er lite veske på:) eller om det kanskje er lekarse... Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind S Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Hvis det er lite væske på den, er det nok en grunn til det. Enten utslitte klosser eller en lekkasje. Er det utslitte klosser er det ikke lurt å etterfylle, da blir det for mye væske når du setter på nye. Er det lekkasje er det ikke lurt å kjøre... Høres nesten ut som du har luft i systemet, hvis det er sånn at pedalen føles litt bløt? Jeg ville prøvd og lufte bremsene først, samtidig som du sjekker at klossene ikke er totalt utslitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canine Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Takker for svar :D Bremsene er ikke slitt, men pedalen er bløt ja. Så da er det vel luft i systemet. Hvordan lufter jeg ut? :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind S Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Sånn ca på denne måten: http://www.youtube.com/watch?v=LgxMfQUMdJY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg