derrick Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Hei folkens. Går og lurer litt på audi igjen.Noen som har erfaring fra denne bilen (ca 98 mod)? Tenker da litt på forbruk, og evt. gjenganger-feil. Aks. 0-100? Er vel greie å chippe desse vil eg tru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondreland Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 dette er en bil jeg har kjørt mye, og har stort sett gode erfaringer med den. Mine foreldre har en tilsvarende 2001 model, hvor jeg regner med det aller meste er ganske likt. Akselerasjonen tror jeg i instruksjonsboken er oppgitt til like under 10 s, 9,6 eller noe sånt, toppfarten skal være 214km/t. Er jo ikke ekstreme prestasjoner men det funker meget bra til vanlig bruk, og litt småsportstlig kjøring av og til. Denne motoren kan forresten greit chippes til rundt 190hk, fra 150 orginalt (rundt der, har ikke satt meg inn). Er forresten en meget komfortabel bil:) Forbruket kan presses under 0,7l/mila på langkjøring... 0,65 er KANSKJE oppnåelig men langt under det tror jeg ikke du kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metric Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg har kjørt en -98 1.8T nå i et par år. Chippet den til 190-195hk, og synes det går helt greit. Gjenganger feil er vel: forstilling, ABS, noen har sinkslipp men det burde være utbedret på garanti. Det er vel også noen som sier at automatkassene ikke er å anbefale, men min er manuell og har ikke hatt noe problemer med det. Har nå gått 283000.... mye! Men den fungerer fint fortsatt. Kan være lurt å kjøpe vag-com til eventuelt nullstilling av feilkoder og feilsøking. (Får den til 299,- på qxl akkurat nå) :) finnfeil.no som har den. Siter Audi A6 1.8TQ 1998 Audi A6 1.8T 1998 - Til salgs!! Audi A4 1.8 1997 - solgt Audi 80 1.8E 1987 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Hvis den er kjørt på longlife interval så er nok oljepumpe silen din tett :( Oljerøret til turbo'en er nok tett også. Ellers hadde jeg ett forbruk på 1,2-1,4 på blandet kjøring og ikke under 0,9 på lang kjøring med chippet bil(chippet bensin bruker mere ikke mindre slik som diesel) Ellers er multilink foringene ett evig problem på disse, låsekasser i dørene, sinkslipp aka rust. Desverre så har denne generasjon av audi generelt sett mere feil enn gjennomsnittet:( Hold deg langt unna automat kassene da disse er elendige og koster flesk. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg