espulus Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Da kommer jeg med enda en sytetråd om hvor "dårlig" og lei jeg akkurat nå er av Passat... Har hatt mye problemer med min bil etter kjøp, men det er vel noe man må regne med. Uansett... I dag kl. 06.30 var bilen oppstartet, iskald og klar til å frakte meg på jobb.. Jeg renset rutene for is og snø, satte meg inn i bilen og begynte å kjøre. Det var da duggen kom at jeg merket at vifta ikke virket. Jeg tenkte ikke noe spesielt over det, og mente at det kanskje var dårlig kontakt eller noe, og at jeg fikk ordnet dette senere. Da jeg dro på Møller Stjørdal, fikk jeg ikke noe konkret svar, som vanlig. De mente de måtte ut med dashbordet, hanskerom etc. for å finne ut eksakt hva det gjald. I ettertid har jeg tenkt mer på at motoren i selve apparatet er gåent??... Noen som vet hvor mye en slik motor koster, og om det er mye arbeid å få skiftet denne? Evt. om noen har en slik motor liggende klar for salg? Håper på RASKE svar, da det er j æ v l i g kaldt i bilen^^, Espen Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bhplay Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Noen som vet hvor mye en slik motor koster, og om det er mye arbeid å få skiftet denne? Evt. om noen har en slik motor liggende klar for salg? Håper på RASKE svar, da det er j æ v l i g kaldt i bilen^^, Espen Norskbildelsenter har sånne.. Rundt 1000kr Veldig lett å bytte... sitter oppunder hanskerommet... Siter Vw Passat 1,9 tdi stv 90hk 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4 Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 ofte motstanden til vifta som ryker, men da funker stort sett vifta på full guff.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Nå er jeg tilbake.. Vifta lever nå sitt eget liv, så tviler på at det er motoren. Vil heller tro at det er en slags motstand eller noe i den duren som er gåen. Vifta kan plutselig slutte å virke, og når jeg kjører i ei dump eller gir på, kommer vifta til bake. Virker som om noe da blir "dyttet" på plass.. Hm.. Tviler også på at det er dårlig kontakt, men det kan jo selvfølgelig være det også. Anyways, får prøve å finne meg en slik motor på bildelesenteret. Like greit å få byttet den i samme slengen. Er jo tross alt en 11 år gammel bil det er snakk om^^ Takk for svar.! Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 formotstanden på vifta er selvis defekt... ut med hanskerommet vis du ikke kommer til under... da er den bare å bytte ut med mindre den er integrert i vifte motoren. er det på noen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 om for motstanden er defekt så skal den vel bare virke på et av hakken på vifteregulatoren...Vanligst på full guffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 om for motstanden er defekt så skal den vel bare virke på et av hakken på vifteregulatoren...Vanligst på full guffe. kan og i starten kutte ut 1 og 3, men virke på trinn 2 og 4... ik spør meg hvorfor. hehe, har bare erfart det når eg har rep det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg