Gå til innhold

Audi C4 S6 2,2TQ - kjørecomputer virker ikke

Ranger emnet


sPHERE

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg en '95 Audi S6, men har et lite problem.

 

Kjørecomputern som skal vise ladetrykk, forbuk/mil osv, viser ingenting annet enn 0,0. Den viser verken trykk eller forbruk slik den skal vise. Slik har den vært siden jeg kjøpte den, selger sa den ikke var koplet til så dette viste jeg om på forhånd. Bare lurte på hvor mye det evt. koster å få dette fiksa på et audi-verksted eller evt. hva som må til for å ordne dette selv? Regner med det bare har noe med følere/tilkoplinger å gjøre. Bilen er foresten også chippet med MTM chip, hvis dette skulle ha no å si på elektronikken.

 

EDIT: En annen ting jeg fant ut nettopp, var at det lille displayet over turbotrykksmålern/forbuket osv, lyser utrolig svakt, dvs jeg trodde ikke det virket men det virket alikevel. Samme med temperaturteksten under det midterste displayet. Om man lyser med lommelykt ser man hva som står (-4,5 celsius, noe som stemmer ganske bra)

 

Noen forslag evt. noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyset på tempmåleren er gåent. Har samme feilen selv. Displayet der koster 1200 på møller, men 5 kroner for pæra hos ELFA.

Liten howto

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med temperaturteksten under det midterste displayet. Om man lyser med lommelykt ser man hva som står (-4,5 celsius, noe som stemmer ganske bra)

 

Noen forslag evt. noen som har hatt samme problem?

 

Når du først er innepå utetempmåler, så slenger jeg meg på ;)

 

Jeg har en audi 100 med s4 instrumenter, jeg har displayet for utetemp, men ikke følere og det som følger med. Noen som vet om det skal mye til å fikse? eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er innepå utetempmåler, så slenger jeg meg på ;)

 

Jeg har en audi 100 med s4 instrumenter, jeg har displayet for utetemp, men ikke følere og det som følger med. Noen som vet om det skal mye til å fikse? eventuelt hvordan?

 

Ta en titt her. Det kan være en dummy-brikke som er satt der det pleier å være et utetempdisplay. Nokså uvanlig å sette inn et display uten føler..

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saker er at jeg har bytta om litt på instrumentpanela, pga. knekte fester på det nye. så jeg veit at utetempmålerer sitter der, har selv flytta den over.

 

Men min 100 hadde jo ikke dette, så er nok derfor det ikke er følere og kabler klart.

 

Er en del S4/C4 som selges i deler på VACN. Har skaffet en haug med deler der selv!

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår