amcara Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 er på jakt etter ny sub til carinaen, og tenkte jeg skulle ha noe som passer til forsterkeren jeg har nå, den er på 1600W. har tidligere hatt en JBL 12" på 400RMS, men var ikke helt fornøyd. har lyst på noe som ikke bare dundrer og vibrerer, men slår bedre, tenkte derfor på lukket kasse. utelukker heller ikke to subber. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Seas er ganske bra på lydkvalitet. http://www.dynabel.no Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 for å være helt ærlig har jeg aldri hørt noe om seas. hvordan er dem sammenlignet med SPL, alpine osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Det er antagligt ingen andre subber som har bedre lydkvalitet enn Seas til den prisen! (1895,- for 12" viss eg ikkje hugser feil) Seas er eit forholdsvis kjent høgtalerelement merke. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 likte prisen for en 12". hva kan den spille? slår den bare eller tåler den også lange basser? spiller nemlig det meste i bilen, ene dagen kan det være rap/trance og andre dagen pop og rock, så trenger en sub som ikke tar skade av å spille litt forskjellig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Seas subene er "hi-fi" suber... det vil si at de spiller meget pent og behagelig, med presis bass... De spiller ikke øredøvende høyt, og bråker ikke en masse ;) Du sier du har en forsterker på 1600watt, så da går jeg utifra at den har en sikkring på minst 120amp?? Hvilken forsterker er det snakk om? lettere å finne passende sub når en vet det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 vet ikke hva slags forsterker det er, finner den ikke på nettet, men kan se etter imorra. er en to-kanaler har hørt litt på forskjellige anlegg og tror det er mest aktuelt med 2stk 10" på 400RMS hver. hva syns dere om Ground Zero GZRW 10XS-AL 1x4 ohm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg