larskristian351 Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Hei! Jeg har tenkt litt på å få tak i en Senator B 24v og kanskje prøve å bygge på turbo/intercooler og div. Men jeg en del spørsmål ang. dette, da jeg ikke har noen erfaring med turbobygg. -Hvor kan jeg skaffe manifoild, eller må jeg bygge ny spesial manifoild? -Er det mulig og få godkjent ett slik bygg? -Hvor mye tåler orginal blokk og topp? -hvor mye krefter tåler org. 5-trinns manuell senator gearkasse? -Hvor mye krefter kan en dra ut av 24ventileren? Håper på noen seriøse svar på dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 http://www.omc.no :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 kompis bremser ca 700hk i sin c30se turbo. Så litt dumt spørsmål om hva du kan dra ut, beror på hva du gjør med den det. Men skal den tåle noe trykk må det oppgraderes. Ikke noe billig motor bygge turbo på. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Jeg holder også på med turbo på 24v. Har bygget et par turbomotorer av 12v, men ikke 24v. Skal bli gøy og se hva utfallet blit til slutt. Har ikke helt begynt på motorbygginga enda. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loveopel Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 kompis bremser ca 700hk i sin c30se turbo. Så litt dumt spørsmål om hva du kan dra ut, beror på hva du gjør med den det. Men skal den tåle noe trykk må det oppgraderes. Ikke noe billig motor bygge turbo på. hvet ikke om noen bilder eller filmer av 24v'er med turbo ?? Siter born to love and old opel<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Skulle du vært intressert har jeg en komplett 3.0 med girkasse på. PÅ pall til salgs, 12v Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larskristian351 Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg vet om en som har bygget turbo på 12v. Han benka 276 HK og da har han ikke brukt mye penger.=) Skulle væra artig å prøve 24v med turbo. Jeg tror 350 hk ikke er mye å be om i 24v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel-3000 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 430hk er null stress i 3.0 24v.. OM TING GJØRES REEEEEKTI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel-3000 Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 noen som vet om en omega 3000 12v til salgs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_ole Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 har et komplett turbokitt liggende( se i til salgs tråden.) uten å gjøre med motoren, altså montere rett på: Ca 280-300Hk, trur ikke noe mer en det er så særlig lurt siden 24v har mer komp enn 12v. har en kammerat som har bygd flere orginal motorer uten å gjøre noe og han sa at lader du mer en 0,45 bar må du være jævlig forsiktg med ka du gjør.... han ladda me d0,4-0,5 og det funka som fan:):) mange glemmer av denne motoren med turbo drar meget bra fra bunn av, og levere helt til turtallstopp:) Med Mye Dreiemoment:):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg