saga25 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Kom ut i dag og fant min A6 2,4 2000 mod. tom for strøm. Ikke så veldig uventet da jeg viste at batteriet var dårlig og skulle vært skiftet. Det som var mer overraskende var at etter å ha ladet opp så var instrumentpanelet helt dødt. Verken lys eller instrumenter virker. Instrumentlys, turteller, speedometer, tankmåler, temperatur m.m. virker ikke. Har sjekket alle sikringene og for sikkerhetsskyld byttet ut sikringen som går på disse instrumentene men får ikke liv i instrumentet. Bilen kan startes og kjøres som vanlig. Kan nevnes at med den lille strømmen som var før jeg ladet opp også kunne konstatere at instrumentene ikke fungerte i tilfelle noen lurer på om ladingen kunne tatt knekken på noe. Har også lest av feilkoder med VAG-COM og fant ikke annet enn en melding om low voltage som indikerer at batteriet har vært frakoblet/tomt. Er det noen som har noe tips til hva dette kan være og hva som må gjøres for å fikse dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 kan hende at instrumentene har tatt kvelden? Da må du bytte kombiinstrument! koster 6500,- på møller. Er ikke helt sikker, bare en tanke som slo meg. Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saga25 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 I tillegg kommer vel et par timer i arbeid også? Får håpe det ikke blir så ille. Skal innom Møller i morgen så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saga25 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Da fikk jeg dommen tidligere i dag. De drev og søkte og testet i en times tid og fikk ikke kontakt med instrumentpanelet. Det luktet i tillegg svidd fra lysdimmeren til instrumentpanelet. Både lysbryteren og instrumentpanelet måtte skiftes. Venter på pristilbud pr. mail og det blir nok ikke billig. Skjønner nå hvorfor det hang en hjertestarter lett tilgjengelig ved kundemottaket hos Audi. Med de prisene de opererer med så er det nok flere som får slik sjokk at det kan bli behov for denne. Nå er det jo mulig å komme over både lysbryteren og instrumentpanelet brukt på ulike nettsider men spørsmålet er om et er kun å sette i et annet instrumetpanel og at alt uten videre fungerer. Det trengs muligens noe omkoding? I tillegg må også kilometerstanden omprogrammeres. Noen som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saga25 Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 I tilfelle det kan være interessant for andre som havner i lignende situasjon så dekker heldigvis delkaskoen brann og kortslutning i elektrisk anlegg. Det ser dermed ut som jeg slipper med 3000 i egenandel og null i bonustap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.