Gå til innhold

passaten min piper på oljelampa!!Hjelp !?

Ranger emnet


BlekkLeif

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har seg sånn at jeg har en passat som jeg nettop har bytta motor i etter havari av den andre. Før jeg bytta så gikk den fint som juling, men så begynte oljelampa og lyse. så kjørte jeg hjem, bilen tikka og hørtes ut som en diesel motor. Jeg hadde kjørt den nesten tom for olje. Så nå har jeg bytta motor og starta den i dag. Alt var gode greier til jeg kom et stykke på veien. Så begynte faen meg lampa og pipe igjen. Jeg har sjekka at det er nok olje og vann! ikke noe lekasje noen steder, oljetrykks måleren er fin. Men løye at dette skal skje etter at jeg har bytta motor. Bilen det gjelder er en 1990mod passat 1,8gl stv.

 

Noen som vet hva dette kan være?? Haster litt! Tusen takk

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at oljetrykksmåleren er fin? Betyr det at du har både måler og lampe i bilen?

 

I så fall gjetter jeg på at det er flottør som måler på nivået på oljen og at denne tuller. I og med at du har byttet motor kan det være at koblingen er løs f.eks.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løs kobling :) Jeg kjørte i 1 år uten ryggelys uten å finne feilen. Jeg fant til slutt en løs plugg på gearkassen. Satte den i og ryggelyset virka :) Sjekk at pluggen til måleren har god kontakt. Er det olje på peilepinnen og trykket er bra så ser jeg ingen grunn til å tro det er noe galt med motoren. Forklaringa er ofte mye mer logisk og enkel enn en skulle tro når en står midt i en problemstilling.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpa. Prøvde og finne ut av litt i dag uten lykke. men når jeg var ute og kjørte så peip den hele tida. men rett før jeg var hjemme igjen så stoppa den og pipe. så det tyder på at det er dårlig kontakt en plass! skal nok finne ut av det

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har kjørt bilen uten olje, til det bynnte å lyse i lampa og tikke, og enda kjørte et stykke, da ville jeg ikke fortsatt å kjørt med bilen. hvis det fortsatt lyser i lampa, og fortsatt tikker altså...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Forstod det slik at olja og trykket egentlig var i orden når jeg skreiv det som jeg skreiv, men at varsleren tilsynelatende jukser. Men som hovedregel - lyser oljelampa eller et annet rødt lys - STOPP motoren med EN gang, ikke kjør en meter før du vet hva som feiler og eventuelt kan fortsette.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løs kobling :) Jeg kjørte i 1 år uten ryggelys uten å finne feilen. Jeg fant til slutt en løs plugg på gearkassen. Satte den i og ryggelyset virka :) Sjekk at pluggen til måleren har god kontakt. Er det olje på peilepinnen og trykket er bra så ser jeg ingen grunn til å tro det er noe galt med motoren. Forklaringa er ofte mye mer logisk og enkel enn en skulle tro når en står midt i en problemstilling.

 

hvis det er dårlig kontakt vil ikke lampe lyse.

 

oljetrykk bryter jorder lampa når oljetrykket er borte, og lampe vil lyse.

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår