caviller Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Hei Har en Hyundai Coupe 1.6 som bruker mye olje! Må etterfylle ganske ofte(par ukers mellomrom) Har ikke noe lekasje som jeg har klart å se! Noen tips hva det kan være? :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 HeiHar en Hyundai Coupe 1.6 som bruker mye olje! Må etterfylle ganske ofte(par ukers mellomrom) Har ikke noe lekasje som jeg har klart å se! Noen tips hva det kan være? :/ Ryker og lukter det av eksosen? Dvs mer, blåere og jævligere enn vanlig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Det har jeg ikke lagt merke til? Om det er så, hva er grunnen til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Det har jeg ikke lagt merke til? Om det er så, hva er grunnen til det? Det kan være så mangt. Toppakning, ventiltettinger, stempelringer, tett veivhusventilasjon... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Første grunn. Hyundai...sorry:) Har den gått langt?? Kan være slitte stempel ringer. Dårlig ventil tetninger, men med det oljeforbruket vil jeg tippe du har en lekasje et sted også. Jeg hadde lekasje fra topp pakningen, motoren gikk fint, men den svettet mye olje, så jeg måtte også etterfylle tid til ofte...Men ikke så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 He he, var akkurat litt sent ute ser jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 har delvis samme problem på min.har sjekket gummipakningen på oljefilteret=tett, renset veivhusventilasjonen, ny pakning på tappe pluggen. men bruker olje forde. Når bilen er nystartet ryker det mere enn vanlig. men ikke noe nevneverdig. det er sannsynelig ikke toppakningen. da ville det jo vært olje i kjølevannet. Men derimot er det "guffe" oppunder oljelokket, men dette er jo kondens nå om vintern. Spørs om det er slitte stempelfjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 fikk en PM i dag fra en kar som har sett denne tråden .. som svar til alle kan jeg si at jeg solgte den bilen i september i fjor. så hva årsaken var til olje forbruket er for meg usikkert. jeg veit bare at jeg fyllte på litt ekstra da jeg leverte den inn til forhandler:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundinho Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 OK. :) Min bruker sånn ca 1 liter per 100 mil. Skal på sendes på en videregående skole om 1,5 uker hvor de skal prøve å finne svaret på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 jeg personlig gadd ikke å koste på dyre reperasjoner på min tidl coupe. så den ble bytta inn til fordel for et vag produkt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundinho Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Må nok "overleve" studietiden med denne. Men om det skulle være noe dyre greier så blir det kanskje en annen bil ja... Men det som er kjekt med et slikt skoleværksted er at jeg ikke betaler noe for arbeidet. Bare eventuelt deler. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nesquick Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 En god motor skal bruke litt olje! Hehe Min har vært bra etter jeg fikk bunnpanne uten hull :P merkelig nok.. Siter HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net Hyundai Tiburon RD 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg