celica4ever Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Hei,en jeg kjenner har en touran som har gått 240000 km. Turboen ble skiftet nå i mars 2007 og nå røyk den igjen. Etter 120000 km. Første gikk på bilgarantien ,men siden garantien er over så får han vite at garanti på den nye turboen er 100000 eller 3 år. Er det turboen en svakhet på de bilene? Jeg syns det er utrolig dårlig at turbo bør skiftes to ganger før bilen har gått 300tusen. Da vil sikkert motoren og girkassa ryke snart også. Noen som har tips/råd`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 hvilken motor er det da? 1,9 TDI eller 2,0 TDI? Hvor ofte skifter han olje? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 om man skifter olje ofte, og kjører rolig før du slår av motor holder de lengre, og ikke chipping. min bmw 530D må jeg skifte på nå, da har den gått 220.000 på en snurre. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
celica4ever Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 hei det er en 2.0 liter og olje sblir skiftet gjevlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 En mulig årsak til gjentatte havarier på nye turboer kan være at oljereturen er tett. Denne bør renses/byttes i sammenheng med turbobytte. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg