Lunaz Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Har lagt merke til siste par ukene at lyset i instrumentpanelet/dashbordet ikke har vært helt friskt. Noen ganger har det blinka litt, vært borte noen sekunder for så å komme tilbake igjen. Men i går ble det mørkt, lyset kommer ikke på igjen. Har vel starta bilen 30 ganger siste 2 dagene men ikke lys. Jeg har sjekka sikringen og bytta den med 2 nye bare for å være sikker. Hva kan ha skjedd? Hvor er det mest sannsynlig at feilen sitter? Blinklysene lyser når jeg bruker de, samt lyset på AC'n lyser som normalt. Ellers er alt svart som natta. Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Hva med dimme/reostatbryteren hvis du har det? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Det har jeg ingen anelse hva er eller om jeg har.. Skrudde ut speedometeret og sjekka alle koblinger. Alt ser bra ut. Kan det være at instrumentpanelet faktisk er gåent? Hvor sannsynlig er det? Har jo bare rulla 150.. Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Når jeg tenker etter så er det nok ikke speedometeret som er gåent, lyset er jo borte i midtkonsollen også. Dvs lysene rundt der man stiller varmeapparatet. Ingen som kan gi meg noe konkret jeg kan teste? Mondeo, du sier dimme/reostatbryteren, hvor sitter den isåfall? Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Ved siden av lysbryteren. Det er ikke på alle Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Det er den som er til dimming av instrumetlyset. Går ofte i stykker, og kan kobles forbi ganske enkelt, om ikke annet for å prøve om det er den som er feilen. Det går to ledninger inn på dimmeren, bare koble disse sammen og se om det lyser når du slår på park. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Takk for tipset, jeg skal teste det i morra tidlig når jeg blir edru.. :) Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg