Gå til innhold

Kupélys

Ranger emnet

Brummle

Anbefalte innlegg

Passat 2000 stasjonsvogn. Har denne egen bryter for kupélys i "bagasjerommet"? Jeg får ikke lys uansett hvilke dører som åpnes. Pære OK. Alle lysene bortsett fra det rett innenfor bakluka funker. Egen krets på dette lyset?

Blir spennende og se om du får no svar. Jeg har hatt en tråd på akkurat det samme på min 90 modell uten respons.

Jeg kan ikke finne no egen bryter for bagasjerommet på min så jeg antar den styres av dørene til kupeen uten at jeg kan finne ut hvor det er koblet.

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du sikring, eller går det greit med den sikringen som er på strømuttaket bak.

Kan ikke finne noen bryter. Er den inne i låsen? Er det noen som vet hvilke ledninger(farge)som går fra bryter slik at jeg kan teste denne? Jeg tok pluss fra strømuttaket og minus på multimeteret på pæreholderen, -jeg fikk da 0,2 V. Tyder dette på overledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du sikring, eller går det greit med den sikringen som er på strømuttaket bak.

Kan ikke finne noen bryter. Er den inne i låsen? Er det noen som vet hvilke ledninger(farge)som går fra bryter slik at jeg kan teste denne? Jeg tok pluss fra strømuttaket og minus på multimeteret på pæreholderen, -jeg fikk da 0,2 V. Tyder dette på overledning?

Bør bruke egen sikring ja

Er ikke sikker men tror bryteren sitter i låsen

Ta og ome mellom karosseri og ledning på lampa så finner du ut hvilke som er jord

når du har funnet den så napper du av den andre som da skal være pluss, så tar du en ledning og kobler den til pluss og så inn der den andre ledningen satt

ha på en sikring for og være sikker

Mvh

Blanklaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hvertfall finni ut hva som skjer med min 90 model.

Det er bryter på låsen på bakdøra, ikke nøkkellåsen altså men den som fysisk holder døra igjen. Ta av panelet så ser du det går to jordingsledninger dit, ( en er chassijord og andre er jord til lampa etter bryter ).

Her var alt så irra i filler at jeg klipte de og koblet de sammen så får jeg heller lage til en bryter i taket. Gidder ikke bytte hele låsegreiene.

Altså ligger + til lampa direkte. Jord kommer fra bryteren i låsen på bakdøra.

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider