Einart Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 halao, noen som er erfaren med denne dynabel BF 0804 forsterkeren..er en 4kanaler 4x80rms...bestillte meg en sånn ,er lei av det billige dritet eg har hatt nå i mellomtia..så håper det blir litt mer guff med denne dynalbell forsterkeren og finere lyd ..den skal drive 2x8" basser + 2x10" basser dette er ikke subber...ganske lettdrevne element vertfall..så trur dynabellen skal klare å spille disse fint Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Eg bruker den forsterkeren til å biampe mitt 3-vegs komponentsystem. Den fungerer bra til det formålet og eg synes at lyden er bra. (men det må vel høgtalereren ta litt skyld for og;) ) Har ikkje testet andre forsterkere, men hadde sikkert fått bedre lyd med andre forsterkere som f.eks. Audison og Focal. Til ditt formål skal den sikkert fungere bra. (viss elementa er lettdrevne som du seier) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 ok:) kjekt å høyra:) bestillte meg ett billigt dynabel 2x5" elementer i går..må nesten teste dei og..so kansje dei blir brukt på dei to andre kanalane,ja har høyrt at audison og focal får fin lyd so då blir det å paralellkoble 1x10"+1x8" på en kanal og 1x10"+1x8" på den andre kanalen om du skjønna..sånn eg får hente ut litt meir av forsterkeren mens 2x5" bassmellomtonane blir i 4ohm på dei 2 andre kanalane so regna med dette skal funke greit sian forstekaren e stabil i 2ohm liksom.. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 kan ALDRI tenke meg at det blir bra.. hvertfall ikke med 10 og 8 sammen på samme kanal.. altså.. 4 subber og et coaxsett på en 4 kanaler? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 hehe..det er basser og ikkje subber,ble faktisk ganske bra...og det blir brukt med fulltone i...lettdrevne elementer egentli,fikk forsterkeren i dag og har kobla til og det spillte ganske fint,uten forvrengninger på høyt volum og bra, forren til den andre jeg brukte før så,:) er fornøgd ang 2x5 elementene jeg snakkte om bestemte jeg meg å bruke dem på den andre 2 kanaleren...så monoblock på sub da. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Kan du fortelle meg forskjellen på bass, og sub?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 ja bassen er en hest og subben er ei ku,,,,,,nei men uansett så vet jeg at jeg bruker bassermellomtoner..fks seas fra eltek som jeg har...isteden for å bruke seas lotus subbene fks.. men nei forskjellen mellom vanlig bass og sub kan jeg ikke svare detaljert om...det jeg vet er at sub spiller djupere og laver hz enn vanlige basser som spiller lysere...vist jeg ikke tar helt feil... at subben har noe subsonic greier..har ikke så mye peiling på akkurat det men... uansett så er poenget mitt at jeg er fornøgd med lyden og forsterkeren..og dere som vil starte diskusjon evt så kan dere ta det på en annen tråd ka som er forskjell mellom subbass og bass :) en kompis av meg bruker foresten noen 8" seas bassmellomtoner til sub i båndpasskasser med filter...funker som bare det..men til hus anlegg..foresten samme elementer jeg bruker i dørsidene..og i hattehylla bare der står 2x10 seas bare jeg kjører dem som bassmellomtoner...subber har eg nok av.. i subkassa...eller bass kassa som noen kaller det da.. takk for meg Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg